
Hard Seltzer fra Hansa
Denne høsten kommer Hansa Borg med en nyhet under merkenavnet Hansa – Hansa Hard Seltzer. Nyheten er laget av vann tilsatt kullsyre, alkohol og noen dråper naturlig fruktsmak.
– Vi har brukt god tid på å utvikle disse produktene: Vi har studert markedet i USA, der hard seltzer har sin opprinnelse, og har laget et produkt som leverer på de parameterne som har bidratt til suksessen i USA, tilpasset norske ganer, sier produktutvikler i Hansa Borg, Silje van Hoek.
Kalorifattig, alkoholholdig vann med kullsyre

– Dette er ikke cider, ikke brus, men et kalorifattig, alkoholholdig vann med kullsyre og et hint av smak som vi mener treffer på kategorien, forklarer hun.
Hard seltzer har vært på markedet i Norge i vel et år nå, men det har, noe som ofte er tilfellet for nye innovasjoner, tatt litt tid for forbruker å oppdage.
– Hansa er kanskje mest kjent for øl, men har vist med Hansa Mango IPA og Hansa Radler at vi er både nyskapende og innovative. Vi har tro på at vi ved å komme med hard seltzer under Hansa-merket vil bidra til at folk får øynene opp for dette produktet også i Norge, sier merkevaresjef for Hansa, Ann-Therese Samuelsen.
To ulike smaker fra Hansa
Hansa Hard Seltzer kommer med to ulike smaker; naturlig smak av mango eller grapefrukt, og er med sine 80 kcal per boks hard seltzeren med færrest kalorier på det norske markedet.
– Hard Seltzer markerer en livsstil – den helsebevisste forbruker – og drikkes i USA av både kvinner og menn. Vi er spent på å se hvem som først får opp øynene for Hansa Hard Seltzer, sier Samuelsen.
Pressemelding