
Fram-konferansen 8. juni 2016: Skal norsk reiseliv «booke under»?
Tjenester fra Google, og tjenester som Booking.com og Expedia er i ferd med å utkonkurrere mange norske aktører. Fram-konferansen i juni skal vise hvordan reiselivsbransjen kan slå tilbake.
Blant annet vil William Mercer og Sam Bruce fra suksessen Traveltech inspirere til hvordan, heter det i en pressemelding.
Reiselivsbransjen drev digital markedsføring og booking lenge før Internett kom. Derfor er bransjen på mange måter langt fremme digitalt sammenlignet med mange andre. I en markedssituasjon hvor gjestene faktisk kommer fra hele verden, troner digital markedsføring suverent over tradisjonelle, analoge kampanjer.
Lære om framtiden i reiselivsbransjen
Men, dette er selvsagt alle de store aktørene klar over – mange av dem med enorme ressurser sammenlignet med norske reiselivsvirksomheter.
– Norske reiselivsbedrifter risikerer å bli analoge underleverandører til de store digitale. På Fram skal vi lære om framtiden i reiselivsbransjen fra Europas mest suksessfulle reiselivsinnovatører. De vil dele spisskompetanse på teknologi og brukeropplevelse som kan være avgjørende i konkurransen med de store, sier konferanseansvarlig Sesilie Halland i Netlife Research.
Digitale trender i reiselivet
Innovatør og entreprenør Tine Thygesen står bak fem selskaper inkludert reisetjenesten Everplaces. Hun vil snakke om digitale trender i reiselivet. Bloggeren Ingeborg Lindseth står bak reisebloggen Hamacareise som vant pris for Norges beste reiseblogg, og vil snakke om muligheter som samarbeid med bloggere kan gi.
Hva kan læres av delingsbransjen?
Tidligere leder for Airbnb i Norden, Even Heggernes, er nå daglig leder for tjenesten Nabobil og vil på Fram presentere hva reiselivsbransjen kan lære av delingsselskapene.
Mer om foredragsholdere og program på Framkonferansen.no
Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)
Netlife Research AS
Netlife Research AS er et digitalt designbyrå som lager lettstelte, enkle og effektive digitale løsninger.
Dette gjøres gjennom knallhardt fokus på brukervennlighet og kundenes strategiske mål.
I Bergen og Oslo har selskapet 70 eksperter på alt fra grafisk design til innhold og brukeropplevelse.
Selskapet står bak blant annet bak arrangementene Fram for reiselivsbransjen, Spenn for finansbransjen, Press for media og Webdagene – Norges største og viktigste samlingspunkt for webfolk.