Nyoppussede Thon Hotel Rosenkrantz Oslo er blant Thon-hotellene som får positive anmeldelser. Her konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen (til venstre) og hotelldirektør på Thon Hotel Rosenkrantz, Lars Petter Mathisen. (Foto: Morten Holt)

Sprekere design hos Thon

«Nye» Thon Hotels byr på glade farger, nytt interiør og ny design. 1,3 milliarder kroner brukes nå på oppussing av kjedens hoteller.

Publisert
– Jeg er ikke i tvil om at farger skaper glede. Gjester skal stråle opp når de opplever Thon Hotels nye design, sier designansvarlig i Olav Thon Gruppen, Sissel Berdal Haga. (Foto: Thon Hotels)

Ideen er å møte kundenes ønske om å bo på hotell som gir det lille ekstra når det gjelder design.

Interiørarkitekt Trond Ramsøskar og designansvarlig Sissel Berdal Haga i Olav Thon Gruppen står bak oppussingen. (Foto: Thon Hotels)

Interiørarkitekt og designer

Hotelldirektør på Thon Hotel Lofoten, Erik Taraldsen, i fargerike omgivelser. (Foto: Morten Holt)

Det er interiørarkitekt Trond Ramsøskar, sammen med designansvarlig Sissel Berdal Haga i Olav Thon Gruppen, som står bak oppussingen.

– Vi ønsker at Thon Hotels skal fremstå med moderne, glade og elegante hoteller hvor folk umiddelbart trives, sier Berdal Haga i en pressemelding.

Hvert hotell er unikt

Hvert hotell har fått sitt særpreg. Her fra Thon Hotel Terminus i Oslo. (Foto: Thon Hotels)

Hotellrom, lobbyer, barer, restauranter og konferanserom er blitt pusset opp.

«Hotellet har et moderne og smakfullt design», skriver en gjest på Tripadvisor om nyoppussede Thon Hotel Rosenkrantz Oslo. (Foto: Thon Hotels)

– Vårt største oppussingsprosjekt er uten tvil Olav Thons stjernehotell Bristol. Der er rom og suiter, lobby og festsaler, konferanserom og kurs- og konferanseavdeling fornyet. Hotellet er fornyet og modernisert i uttrykket, men den ærverdige Bristol-følelsen er allikevel beholdt, sier Trond Ramsøskar.

Opptatt av detaljer

Konserndirektør Morten Thorvaldsen og Thon Hotels pusser opp sine hoteller for 1,3 milliarder kroner. (Foto: Morten Holt)

– Vi legger vekt på hver eneste detalj. Både fellesarealer og gjesterom skal være gjennomdesignet med god planløsning, riktig materialbruk og friske farger. Jeg er ikke i tvil om at farger skaper glede. Gjester skal stråle opp når de opplever Thon Hotels nye design, sier Berdal Haga.

– Farger gir energi og glede. Det skal være en spesiell og god opplevelse å bo på Thon Hotels, sier Ramsøskar.

Gjester roser nytt design

Nyoppussede Thon Hotel Rosenkrantz Oslo er blant Thon-hotellene som får positive anmeldelser på nettstedet Tripadvisor.com, og rangeres som det mest populære hotellet i Oslo.

«Innbydende tidsriktig interiør, både i fellesarealer og rom», skriver en gjest.

– Vi har fått meget positiv tilbakemelding på oppussingen av hotellene våre. Gjestene er stadig mer opptatt av design og atmosfære på sine reiser. Vi ønsker å gi gjestene våre en helt spesiell og hyggelig opplevelse når de bor på et Thon-hotell, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

Teknologi og god mat

I tillegg til ny design har Thon Hotels satset på teknologi og god mat. Dette har gjestene lagt merke til.

«Hotellet har et moderne og smakfullt design og har alt av fasiliteter man har behov for under en jobbreise. På rommene har man Bose Soundlink som gjør det mulig å spille av musikk man har på telefonen. De har en variert frokostbuffet med nypresset appelsinjuice», skriver en hotellgjest på Tripadvisor om Thon Hotel Rosenkrantz.

«Det beste Thon-hotell vi har bodd på. Nyrestaurert i designstil. Veldig hyggelig personale og beste frokost jeg har spist på hotell», skriver en annen om hotellet.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS