Vertshus-Terrassen på Tusenfryd. (Foto: Tusenfryd)

Tusenfryd ruster opp restaurant Vertshuset

Sommer er høysesong for fornøyelsesparker, og Tusenfryd er en av de mest besøkte. Matkritikerne har sjelden vært nådige mot mattilbudet i norske fornøyelsesparker, men det vil Thea Talåsen på Tusenfryd gjøre noe med.

Publisert

– I år har vi hatt et stort prosjekt i å pusse opp Vertshuset, parkens hovedrestaurant, forteller F&B-manager på Tusenfryd, Thea Talåsen.

– Mange har en forestilling om at de ikke kan få til god mat og en god matopplevelse i norske fornøyelsesparker, og dette ønsker vi å gjøre noe med, sier hun.

– Nå har vi lagt om restauranten til en koselig, rustikk «italiensk familiystyle»-restaurant, der hovedfokuset skal være på gode råvarer og høy kvalitet i noen få retter. Tidligere har Vertshuset vært en bufférestaurant med «spis så mye du vil», og mange forskjellige retter, der resultatet ble at kvantiteten gikk på bekostning av kvaliteten, sier hun videre.

En god opplevelse

– Mange av våre ansatte har Tusenfryd som sitt første møte med arbeidslivet, og det kombinert med at gjestene kommer i alle aldre, gjør at det er en del krav til løsninger for å kunne tilby en opplevelse man føler er god, og at maten er av god kvalitet. Nå er det italiensk på menyen - en sikker familiefavoritt, og du kan velge mellom pizza, pasta, dagens kylling, salat eller antipasti. Alt laget med råvarer av god kvalitet, forteller Talåsen.

Riktig utstyr

Å pusse opp en restaurant betyr at også utstyret må fornyes, og i dette tilfellet valgte Talåsen porselen fra Steelite.

– Vi ønsket å fokusere på kvalitet i alle ledd, og at ting skal presenteres på en god måte som gir assosiasjoner til kvalitet. Med mange unge ansatte som har sin første jobb, kombinert med mange gjester, ble det viktig å investere i tallerkener som tålte mer, både hardere og oftere bruk. Derfor valgte vi Steelite. I tillegg til at Steelite har tallerkener i mange størrelser, farger og former, tilbyr de kantskadegaranti ved normal bruk. Dersom det går skår av tallerken, får vi ny – kostnadsfritt. Det sier mye både om Steelites tro på egen kvalitet, og om tilliten til kundene, sier hun.

– Løse kundens utfordringer

– Dette er et kjempe-eksempel på hvordan en samtale med våre konsulenter kan bidra til å fatte rett beslutning når utstyr skal velges. I Culina er vi mest av alt opptatt av å løse kundens utfordringer, og vil alltid forsøke å komme til bunns i hva kunden faktisk trenger. I mange tilfeller ser man seg blind på pris i innkjøpsøyeblikket, og glemmer at et produkt kan koste mer til slutt, selv om det var billigst først. Om man stadig må supplere er det en vesentlig større kostnad enn å kjøpe den kvaliteten man helst bør ha fra start, uttaler Kathrine Starheim hos Culina.

– At Tusenfryd ruster opp, synes vi også er veldig fint. Som Norges største fornøyelsespark skal de tilfredsstille ekstremt mange gjester på en sesong, og kvalitet slår kvantitet i det lange løp, sier Starheim.

Pressemelding fra Culina

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS