Illustrasjonsfoto: Coca-Cola Norge
Illustrasjonsfoto: Coca-Cola Norge

Fanta – eller ikke Fanta?

Nå får nordmenn mulighet til å være med på et smakseksperiment som aldri har vært gjennomført i Norge før.

Publisert

Nå i mai lanseres flere nye og hemmelige Fanta-smaker, som kommer i helt like flasker. Det er ikke mulig å se hvilken variant du får, så her handler det om å ha det moro og gjette seg fram til smakene.

Inneholder eplejuice

Fanta finnes i en lang rekke varianter verden over, og denne våren gjør selskapet en spesiell vri når de lanserer nye smaker i Norge: Folk vil oppleve at like flasker smaker forskjellig. Det eneste smakene har til felles, er at de inneholder eplejuice og er uten tilsatt sukker.

Den nye smakskampanjen har fått navnet #WhatTheFanta.

– Vi vet at det alltid er mye interesse blant folk for nye Fanta-smaker i Norge. Dette er vårt første hemmelige smakseksperiment her i landet, og det gjennomføres eksklusivt for en begrenset periode. Vi har hentet inspirasjon i Asia, der de hadde en lignende smakskampanje som ble veldig populær i 2018, forteller Ingrid Halvorsen hos Coca-Cola Norge AS.

#WhatTheFanta

Det norske Fanta-teamet oppfordrer folk til å ha det moro når de smakstester og gjetter hvilken smak de nettopp har drukket.

– Poenget er ikke nødvendigvis å gjette riktig, men å ha det gøy med å teste ukjente og uvante smaker fra en kald brusflaske som er lik utenpå, men forskjellig inni. Og vi blir veldig glade for alle som deler sine forslag på vår Instagram- og Facebook-side, sier Ingrid Halvorsen.

#WhatTheFanta finner du i butikkene fra mai. Halvlitersflaskene

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca