Grand Hotel Bellevue i Åndalsnes går inn i Classic Norway Hotels. I bakgrunnen toppen med den populære "Rampestreken". (Foto: Morten Holt)
Grand Hotel Bellevue i Åndalsnes går inn i Classic Norway Hotels. I bakgrunnen toppen med den populære "Rampestreken". (Foto: Morten Holt)

Åndalsnes-hotell til Classic Norway Hotels

Grand Hotel Bellevue i Åndalsnes er siste tilskudd i Classic Norway Hotels. Hotellet slutter seg til Classic Norway Hotels 1. desember 2020.

Publisert
Grand Hotel Bellevue. I bakgrunnen Romsdalshorn. (Foto: Grand Hotel Bellevue)
Grand Hotel Bellevue. I bakgrunnen Romsdalshorn. (Foto: Grand Hotel Bellevue)

– Dette er et godt hotell med spektakulær beliggenhet. Nå skal vi gjøre vårt for å løfte helhetsopplevelsen ytterligere, sier administrerende direktør i Classic Norway, Stephen Meinich-Bache.

Samle unike hoteller

Gjennom nesten 150 år har Åndalsnes vært et knutepunkt for turismen i Romsdalen, der Grand Hotel Bellevue har spilt en sentral rolle. Nå er hotellet kjøpt som et «joint venture» mellom Classic Norway Hotels og Romsdalen AS. Sistnevnte selskap er eid av Norwegian Travel Company.

– Da vi etablerte Classic Norway Hotels for nesten 20 år siden, var det med mål om å samle unike hoteller rundt om i Norge hvor blant annet kvalitet, særegenhet og samspill med naturen var nøkkelelementer. Grand Hotel Bellevue passer perfekt i porteføljen, og har fantastisk utsikt, nesten 130 års tidvis dramatisk historie og er en institusjon i Romsdalens turisme, sier deleier og grunnlegger av Classic Norway Hotels, Erik Berg.

Store planer

Grand Hotel Bellevue. (Foto: Morten Holt)
Grand Hotel Bellevue. (Foto: Morten Holt)

Både Classic Norway Hotels og Norwegian Travel Company er ledende aktører i regionen og sammen har de betydelige planer for utvikling av destinasjonens besøkslivsnæring.

– Selskapet har som målsetting å utvikle Åndalsnes og Romsdalen til å bli en anerkjent reiselivsdestinasjon både nasjonalt og internasjonalt. Vi er allerede godt i gang med bygging av Romsdalsgondolen og vil også utvikle et bredt aktivitetstilbud i området, sier Terje Hatlen-Stokke i Norwegian Travel Company.

Hatlen-Stokke får støtte av Pål R. Amundsen, administrerende direktør i Romsdalen AS.

– Med oppkjøpet av Grand Hotel Bellevue faller en av flere viktige brikker på plass for å utvikle Romsdalen som en helårsdestinasjon. Nå kan vi raskt starte med å selge fantastiske opplevelsespakker med overnatting til det norske markedet, sier Amundsen.

God utvikling

Classic Norway Hotels har bygget opp en solid hotellportefølje i det norske hotellmarkedet – fra Sørlandet i sør til Lofoten i nord. Per i dag består porteføljen av 19 hoteller, samt to som er under utvikling.

– Vi har et uttalt mål om videre vekst, og er i en posisjon hvor vi har anledning til å bruke tid for å finne de hotellene som passer vår profil best. Og det er utvilsomt mange interessante hoteller i Norge, sier administrerende direktør i Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache.

Passer i porteføljen

Grand Hotel Bellevue står godt til Classic Norway Hotels eksisterende hoteller, men Meinich-Bache spår større bredde i porteføljen fremover.

– Vår siste signering passer perfekt i porteføljen vår med tanke på spektakulær beliggenhet, samspillet med naturen, størrelse, og kvalitet. I tiden fremover kan det godt være vi også vil vokse med hoteller som skiller seg ut fra vårt eksisterende tilbud, både med tanke på størrelse og beliggenhet, sier Meinich-Bache.

Grand Hotel Bellevue

Bygd: 1890, men brant i 1940 for så å bli gjenreist.

Renovert: Sist gang i 2015, men så sent som i 2019 ble det bygd en ny restaurant.

Beliggenhet: I Åndalsnes med utsikt mot de majestetiske romsdalstindene.

Antall rom: 86

Fasiliteter: Spisesaler, a la carte-restaurant, bar, sauna, kurs- og konferanseavdeling og egen parkeringsplass med gratis parkering.

Classic Norway Hotels

Classic Norway Hotels er en hotellkjede som består av noen av Norges mest sjarmerende hotell og rorbuer.

I Classic Norway Hotels er det totalt 19 hoteller og overnattingssteder, samt to under utvikling, fra Sørlandet til Lofoten. De fleste er lokalisert i Møre og Romsdal.

Til tross for at hotellene i Classic Norway har individuelle særpreg og karakter, vil du finne flere fellestrekk; «personlig vertskap», «kvalitetsbevisst» og «skreddersøm» skal bidra til at kjeden skal kunne begeistre gjestene.

Norwegian Travel Company

Norwegian Travel Company eier og drifter produkter innenfor aktivitetsturisme gjennom selskapene Arctic Travel Company AS og Romsdalen AS.

Selskapet har som målsetting å konsolidere og utvikle aktivitetsbasert turisme i Nord-Norge og på Nord-Vestlandet.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca