Bytter hotell for å utvikle ledere

For å utvikle lederne i renholdsavdelingene i Clarion Collection Hotels, bytter ansatte hotell for å heve kompetansen og få nye ideer og innspill. Prosjektet er i gang og pågår over fire dager denne uken.

Publisert

Konseptet «Swap» i hotellkjeden fortsetter ledere som bytter arbeidsplass med hverandre. Avdelingslederne får nå muligheten til å delta i prosjektet «Housekeeping Swap», for å utvikle kompetanse og få nye ideer og innspill.

Formålet er å gi personalet en ny form for kompetanseutvikling gjennom erfaringsutbytte satt i system, samt å få nye ideer som kan implementeres på eget hotell.

Lærerike dager

– Vårens prosjekt med våre hotelldirektører («Clarion Collection Hotel General Manager Swap»), som byttet hotell i tre dager, viste seg å være meget lærerike dager for samtlige involverte direktører, samt personale på respektive hotell. De fikk ny kunnskap og erfaring. Både forandringer og forbedringer har etter dette skjedd på samtlige hotell, sier kjededirektør for Clarion Collection Hotels, John Kristian Stubban.

– Deltakerne anbefalte oss varmt å fortsette dette prosjektet, og ville gjerne selv delta ved en senere anledning, gjerne årlig. Selvsagt vil vi da ta dette videre til andre deler av virksomheten og det skal bli veldig spennende å se hvordan det går for lederne for våre renholdsavdelinger, høre om deres nye erfaringer. og hvordan deres arbeid kan utvikles videre etter å ha fått nye impulser, sier han videre.

Tar det til neste nivå

«I forkant av byttet har lederne for renholdsavdelingene gitt hverandre viktig informasjon som gjelder for deres arbeidsplass. Alle vikarierende «housekeepers» skal fokusere på hvordan forbedringer og effektiviseringer kan gjennomføres, samt hvordan det kan være mulig å skape det lille ekstra som gjør at gjestene kommer tilbake til hotellet. De skal også identifisere de tre viktigste tingene de har lært og dele denne erfaringen med sine medarbeidere, og på den måten formulere en ny måte å arbeide på og få satt sine nye ideer ut i liv på eget hotell», heter det i en pressemelding fra Clarion Collection Hotels.

– Det er oftest ledergruppen og direktørene som får muligheten til kompetanseutvikling. Derfor er det viktig å ta denne satsingen på dette prosjektet til neste nivå i organisasjonen, nemlig avdelingslederne våre. Vi fortsetter arbeidet å planlegge og utvikle Swap-prosjektet for nye grupper med avdelingsledere til våren. Vårt mål er å aldri stå stille, og hele tiden forandre og forbedre våre hotell og vår organisasjon, sier Stubban.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS