Foto: Siderklynga i Hardanger
Foto: Siderklynga i Hardanger

Nytt tilbud: Sider-safari i spektakulære omgivelser

De Historiske Hotel & Spisesteder, Siderklynga i Hardanger og The Fjords lanserer en opplevelsesreise med noe av det beste Norge kan tilby.

Publisert Sist oppdatert

Krisen i norske reiseliv på grunn av koronaviruset, gir incentiver til innovasjon og utvikling og nye samarbeidskonstellasjoner.

Prisvinnende produkt

«Sider frå Hardanger» er en beskyttet geografisk betegnelse på linje med Calvados eller Champagne. Den unike sideren har fått en renessanse og er blitt et prisvinnende høykvalitetsprodukt.

I Hardanger er det 19 siderprodusenter, som lager hver sin unike sider, basert på sin historie og sine epler.

– I samarbeid med våre historiske hoteller og sidergardene i Hardanger, har vi skreddersydd pakker som inkluderer både gårdsbesøk, sidersmaking og båttur med den prisbelønte hybridbåten Vision of the Fjords, opplyser administrerende direktør for De Historiske, Nils Henrik Geitle.

Flere muligheter

Overnatting vil tilbys på Utne Hotel (bildet) og Hotel Ullensvang. (Foto: Utne Hotel)
Overnatting vil tilbys på Utne Hotel (bildet) og Hotel Ullensvang. (Foto: Utne Hotel)

Her kan du nyte «Norges champagne», besøke flere av siderprodusentene, og få en innføring i produksjon, kultur og smak. Du kan selv velge hvilken pakke som passer for deg. Pakkene er både med og uten overnatting, eller et fjordcruise som er en opplevelse på fjorden med Vision of The Fjords.

Overnatting vil tilbys på Utne Hotel og Hotel Ullensvang i kombinasjon med de aktuelle opplevelsene.

– Vi er stolte av å tilby et produkt i verdensklasse, og det er verdt å merke seg at sider fra Hardanger tok hele fire gull og fikk totalt ni internasjonale priser da «International Cider Competition 2019» ble arrangert i San Sebastian i Spania, legger Geitle til.

Vision of The Fjords

Vision of The Fjords. (Foto: The Fjords)
Vision of The Fjords. (Foto: The Fjords)

Vision of The Fjords er et skip utviklet og bygget i Norge for en bærekraftig reiseopplevelse på norske fjorder. Fartøyet er luftig og romslig innvendig. Store panoramavinduer gir alle om bord en fantastisk utsikt til fjord og fjell.

Det er enkelt å holde den anbefalte avstanden mellom personer og grupper. På dekk er det 400 meter rekkverk som gir de 200 passasjerene to meter hver med orkesterplass til naturen. Fartøyet har vunnet en serie med priser for design, for innovasjon og for universell utforming. Vision of The Fjords er moderne norsk industridesign på sitt ypperste, og bringer deg trygt og stille rundt i fjorden. Fanger opp gjeldende trender

Fanger opp gjeldende trender

Dette konseptet fanger opp alle gjeldende trender som dagens marked etterspør;

* Lokal

* Autentisk og ekte

* Drikke- og matopplevelser i verdensklasse

* Historie og læring om norske produkter

* Bærekraft og naturopplevelser som kan måle seg i internasjonal konkurranse

Responsen fra målgrupper som er opptatt av kvalitet er meget positiv, og dette er et produkt som er konkurransedyktig med de beste vin-turene til Frankrike og Italia.

– Det er slik utvikling og samarbeidsprosjekter som gjør at reiselivsbedriftene vil kunne overleve post-korona. I dette tilfellet snakker vi også om kvalitetsprodukter i et av våre mest ikoniske landskap. Dette bør utvilsomt bidra til stor interesse blant nordmenn og, når landets grenser åpner igjen, blant utlendinger på jakt etter unike opplevelser i vår storslåtte natur, sier administrerende direktør for Fjord Norge AS, Stein Ove Rolland.

De Historiske/ The Fjords

De Historiske Hotel & Spisesteder har i dag 65 hoteller, 26 spisesteder og to historiske skip som medlemmer.

The Fjords er kjent for moderne og miljøvennlige fartøy i vestlandsfjordene, og som en game-changer i industrien. De utviklet og bygde sitt første miljøvennlige fartøy i 2016, Vision of The Fjords. Nå i sommer leveres fartøy nummer tre i serien.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca