Sundvolden Hotel skal bygges ut for over 100 millioner kroner. (Foto: Arkiv)
Sundvolden Hotel skal bygges ut for over 100 millioner kroner. (Foto: Arkiv)

Sundvolden investerer i fremtiden

Sundvolden Hotel skal bygges ut for over 100 millioner kroner. I tillegg til en ny, stor kongresshall, skal også hotellet utvides med spaavdeling og 60 nye rom.Trolig skal det også bygges en ny spaavdeling.

Publisert
Den nye kongresshallen på Sundvolden Hotel skal etter planen stå ferdig høsten 2017. (Illustrasjon: LPO Arkitekter)
Den nye kongresshallen på Sundvolden Hotel skal etter planen stå ferdig høsten 2017. (Illustrasjon: LPO Arkitekter)

Laeskogen-familien, som har drevet hotellet siden 1965, bygger ny kongresshall på Sundvolden og tar mål av seg å bli det største konferansehotellet utenfor Oslo og Gardermoen.

Den nye kongresshallen, som skal bygges ute på tunet, blir 1260 kvadratmeter stor - med 600 kvadratmeter foaje, og åtte meter takhøyde. Den skal stå ferdig høsten 2017, melder DN.no.

Slik er den nye kongresshallen tenkt. (Illustrasjon: LPO Arkitekter)
Slik er den nye kongresshallen tenkt. (Illustrasjon: LPO Arkitekter)

Utfordrer Gardermoen på event- og kongressmarkedet

– Vi trosser dårlige priser og overkapasitet og utfordrer Gardermoen på event- og kongressmarkedet, sier Cecilie Laeskogen (46) til DN.no. Hun driver hotellet sammen med sin mann Tord Moe Laeskogen (47).

Hun legger til: – Vi vil jo unngå at det kommer en Arthur Buchardt eller andre og bygger nytt hotell her. Vi vil være det hotellet. Men da trenger vi, for å kunne ta de store arrangementene, over 300 rom, sier hun videre til DN.no.

Les mer på Sundvolden.no

Ønsker mer helgetrafikk

Sundvolden Hote har i all hovedsak har vært et rent kurs- og konferansehotell, med et gjennomsnittlig belegg på kun 40 prosent. Hotellet sysselsetter 85 årsverk, og omsatte for 107 millioner kroner i fjor med et resultat før skatt på 1,7 millioner, melder DN.no.

– Med ny spaavdeling vil vi også kunne satse mot weekend-markedet på en helt annen måte enn før. Og når du ser på belegget, viser det tydelig at vi har mye å gå på, sier Cecilie Laeskogen.

Les hele saken på DN.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her