Saveurs de Norvège (SdN) er klar for salgskamp på Sirha-messen. Til venstre Tone Flisnes Collomb-Rey og Eidis W. Biehler. (Arkivfoto: Morten Holt)
Saveurs de Norvège (SdN) er klar for salgskamp på Sirha-messen. Til venstre Tone Flisnes Collomb-Rey og Eidis W. Biehler. (Arkivfoto: Morten Holt)

Gullkamp på kjøkkenet, salgskamp i messeområdet

Mens Christian A. Pettersen konkurrerer i Bocuse d’Or, vil det norskfranske selskapet Saveurs de Norvège (SdN) gjøre alt for å promotere norske produkter til 26 000 besøkende kokker på Sirha-messen.

Publisert Sist oppdatert

Det blir gullkamp på kjøkkenet og salgskamp i messeområdet når Bocuse d’Or og den store Sirha-messen arrangeres i Lyon.

Sirha-messen starter for øvrig lørdag 26. januar og avsluttes onsdag 30. januar. Bocuse d’Or arrangeres de to siste dagene.

Norsk matmøtepunkt

Norske kokker vet å markere seg under Bocuse d’Or i Lyon. Det samme gjelder for norske premiumprodukter.

Nå gjør de felles front for å booste salget med stor messestand under årets mesterskap.

Det norske matmøtepunktet er det markedsføringsselskapet Saveurs de Norvège (SdN) som står for.

Døråpner til det franske markedet

Selskapet jobber som strategisk døråpner til det franske markedet, og har godt dokumenterte resultater. Dermed kan de presentere et norsk lag med kvalitetsprodukter og gode norske matfortellinger, tilberedt og klart for et kresent publikum:

Bømlo laks

Salma

Glitne Kveite fra Sogn

Figgjo

Salsus – unik norsk produksjon av sauser /fond basert på norske rene råvarer fra sjømat, storfe og vilt (Salsus.no)

Håper å nå mange kokker

Standen er plassert like ved konkurranseområdet for Bocuse d’Or, og mens den norske kokken Christian Andre Pettersen kjemper om gull, har Saveurs de Norvège fem travle dager på standen på messen Sirha.

– Av de vel 210 000 besøkende til messen, kommer det nær 26 000 kokker. Målet er møte en god del av dem, sier Eidis W. Biehler i SdN.

Saveurs de Norvège (SdN) - program

Saveurs de Norvège (SdN) arrangerer flere aktiviteter på Sirha-messen for å markere produktene:

Norsk frokost på standen tirsdag 29. januar (Søtt+Salt )

Gliten Kveite profilerer på Paul Bocuse sitt mest moderne brasserie «Ouest», som regner med å ha 500 besøkende hver dag under de fem dagene messene varer

Bømlo-laks på 15 ulike restauranter

Sushikokk på standen som bruker Glitne og Salma (lørdag – mandag)

Frode Alræk fra Søtt+Salt holder demonstrasjoner for Glitne-kveite på standen til Pomona TerreAzur som er Frankrikes største sjømatgrossist

Pressetreff med de norske Bocuse kokkene onsdag kl. 11.30

VIP-middag tirsdag kveld (få billetter)

– Sirha-messen har en besøksgruppe som stemmer overens med målgruppen for våre produkter, premium-kvalitet, kjente merkevarer som Salma og Figgjo. Her møter vi sluttkundene direkte, sier Eidis W. Biehler i SdN.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Saveurs de Norvège (SdN)

Markedsføringsselskap spesialisert på norske og franske matspesialiteter.

SdN har kompetanse om markedsposisjonering i begge land.

Har til sammen 40 års erfaring i det franske markedet, og personlig nettverk inn mot fransk distribusjon, restauranter og dagligvare. Tilsvarende for Sveits, Belgia, Tyskland og Italia, med innsikt i kultur, språk og markedskompetanse som dekker disse områdene.

Målet er å selge premiumprodukter fra Norge i samarbeid med lokale og nasjonale distributører.

Selskapet leverer markedsundersøkelser, bygger relasjoner mot proffmarked og dagligvare, og organiserer salgsaktiviteter.