
Norskutviklet kassasystem i vekst
Already Ordered AS er et norskutviklet kassasystem som leverer en selvbetjent bestillings- og betalingsløsning til restauranter i inn- og utland.
– Already Ordered lar kundene dine bestille og betale med mobilen uten å laste ned en app eller lage en egen brukerprofil, sier Mathias Pascual, som har bakgrunn fra både Scandic Hotels og Nordic Choice Hotels (Sales Manager Event/PCO for Nordic Choice Hotels).
Han ble ansatt i selskapet, som ble startet av Håkon Teigland, 1. november 2020.
Mange nye kunder

Under koronapandemien har Already Ordered opplevd et stort oppsving.
– Vi har en stor portefølje med restauranter, barer, kafeer, kantiner og tidligere brukere av VippsGO, og er stolte av å kunne tilby et produkt som hjelper restauranter og andre utsalgssteder å følge smittevernstiltak slik at prosessen med bestilling er tatt over av selve gjesten, samtidig som de ansatte kan sørge for den gode kundeservicen og gjesteopplevelsen, sier han.
Takeaway-funksjon
Med enkel skanning av QR-koden på bordet kan gjestene enkelt bestille det de ønsker og bestille opp mer av det de skulle ønske underveis – uten at man må vente på at noen skal ta ordren.
– I tillegg har vi en takeaway-funksjon som også gjør at kundene kan bestille maten og hente den selv, uten at en tredjepart tar store deler av inntjeningen. I bransjen er vi alene om å tilby en så billig løsning til bedrifter uten månedskostnad og lave priser, forteller Pascual.