Arbeidsmøte om den nye julesatsingen på Beitostølen. Fra venstre Terje Fahre (Beitostølen Invest), Atle Hovi (Beitostølen Resort), Pål Andvord (Beitostølen Utvikling), Tone Greni (DestinasjonsKirurgene), Øyvind Sætre og Rune Just Hansen (begge fra selskapet, med hovedkontor i Innsbruck og datterselskap i Oslo, som er markedsledende på lysdesign av store ute- og innemiljøer). (Foto: DestinasjonsKirurgene)

Ny spenstig julesatsing

Nå jobbes det med «JuleFjellandsbyen Beitostølen»; et idékonsept med et stort potensial i markedet.

Nå skal det satses på juleturisme på Beitostølen.

– Mer enn noen gang er det viktig for destinasjoner å holde høyt trykk på idé- og produktutvikling. Det for å holde trafikken oppe og markedsposisjonen sterk, uttaler prosjektansvarlig for BitihornGruppen, Bjørn B Jacobsen.

Økende juleturisme

Juleturismen er økende.

– De senere år har juleturismen vokst seg stadig større i Europa. Byer og destinasjoner satser store beløp på juletema, julemarkeder og ikke minst lysdesign. Men, enten det er Oslo, Göteborg, København, Paris eller London, har de én ting til felles: De mangler hovedingrediensen; vinter og snø. Det har vi på Beitostølen, i tillegg til fjellet og eventyrene. Det gir oss et fenomenalt utgangspunkt og et rikt mulighetsrom for å bygge opp noe helt spesielt og unikt, sier Jacobsen.

Satsing med bred forankring

Onsdag og torsdag var det arbeidsmøter på Beitostølen med selskapet som er markedsleder i Europa på lysdesign av store ute- og innemiljøer, enten det er i Seefeld, i New York eller i nordiske byer.

Her deltok Atle Hovi fra Beitostølen Resort og Terje Fahre fra Beitostølen Invest, sammen med styremedlem Pål Andvord fra næringsforeningen Beitostølen Utvikling, og prosjektleder Tone Greni og Bjørn B Jacobsen fra DestinasjonsKirurgene, som utvikler disse idéene og konseptene.

– På grunnlag av research- og utviklingsarbeidet vi jobber med i disse dager, utarbeider vi nå et konsept som skal presenteres for næringen og ledelsen i kommunen i løpet av kort tid, slik at dette blir en satsing med bred forankring der hele destinasjonen er med, til felles nytte og glede. Vi får se hva vi eventuelt rekker å få til i år, men dette er ei satsting vi ser med et langsiktig perspektiv, som skal bygges opp trinnvis i årene framover, og med spennende alliansepartnere på lag. Vi er i dialog med flere av disse, sier Jacobsen.

Innhold som trekker folk til fjells

– I motsetning til mange regioner og destinasjoner som sliter landet rundt i disse tøffe tider for reiselivsindustrien, har vi klart oss bra på Beitostølen. Vi har et fantastisk naturbasert opplevelsesprodukt, enten vi snakker høst, vinter, vår eller sommer. Men, det er mange destinasjoner som har sterke og gode opplevelsesprodukt, og slaget står i markedet; i hvor stor grad vi er til stede på markedsplassene, og ikke bare har synlighet, men evner å kommunisere på en måte som trigger både reiselyst og humør.

– Men, vi må hele tida rette blikket fremover, ligge i forkant, og det er det vi arbeider mye med i disse tider, nå med konseptet «JuleFjellandsbyen Beitostølen», som ikke bare handler om spennende lysdesign, som skal være den visuelle rammen, men om å skape innhold og eventyr som trekker folk til fjells, understreker Bjørn B Jacobsen.


Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS