Atle Hovi. (Foto: Morten Holt)
Atle Hovi. (Foto: Morten Holt)

Beitostølen Resort med sterkt millionresultat for 2019

2019-regnskapet for Beitostølen Resort er klart, med et sterkt resultat på 4,2 millioner kroner før skatt.

Publisert Sist oppdatert
Atle (til venstre) og Bjørnar Hovi. (Foto: DestinasjonsKirurgene)
Atle (til venstre) og Bjørnar Hovi. (Foto: DestinasjonsKirurgene)

Dette tross tøffe utfordringer i 2019, der bortfallet av britiske vinterturister, som en følge av nedleggingen av Fagernes Lufthavn Leirin, alene utgjorde et tap på åtte millioner kroner. Omsetningen ble på 98 millioner kroner, med et driftsresultat på 7,1 millioner kroner (resultat for skatt, 4,2 millioner kroner).

– Dette er positivt i disse svært så utfordrende tider, som er veldig tøffe for oss og for hele reiselivsindustrien, var det veldig oppløftende og et skikkelig lyspunkt i hverdagen da årsregnskapet for 2019 kom fra vår revisor, sier direktør før Beitostølen Resort, Atle Hovi.

Les også: Fornøyd med regjeringens krisepakke

Har ikke tatt kvelden når snøen smelter

– Dette er resultater jeg er veldig stolt over at vi med hele vår stab på 120 medarbeidere, har klart å lande. Vi er veldig glade og tilfredse i dag, selv om situasjonen vi står i akkurat nå selvfølgelig er tøff for oss, for hele Beitostølen og for hele den norske besøksindustrien. Resultatet reflekter stor innsats fra alle våre ansatte, en fokusert kostnadskontroll, og et Beitostølen-produkt som har opparbeidet en sterk posisjon i markedet, både vinter og vår, sommer og høst. Dette er bakteppet når vi igjen oppnår et godt årsresultat her oppe ved kjøkkeninngangen til Jotunheimen, sier Hovi.

– Mye av nøkkelen ligger i det faktum at vi ikke har tatt kvelden når snøen har smeltet, men i stedet jobbet med idéutvikling og innovasjon, og utvikling av gode sommerprodukter som har resultert i at juli måned faktisk har vært årets beste trafikkmåned for oss de siste to årene. Et faktum folk flest måper over, fordi mange ser på Beitostølen som en typisk vinterdestinasjon, som kanskje ikke er så rart, men i dag er vi altså en komplett helårsdestinasjon i høyfjellet.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca