Atle Hovi (til venstre) er imponert over det Trollrock-festivalen genererer for hele Beitostølen. Her fra et tidligere Trollrock-år, sammen med daværende ordfører Kjell Berge Melbybråten og Lasse Lauritzen, én av Beitostølens mest trofaste hytteeiere og mannen bak IDÉ-Gruppen.
Atle Hovi (til venstre) er imponert over det Trollrock-festivalen genererer for hele Beitostølen. Her fra et tidligere Trollrock-år, sammen med daværende ordfører Kjell Berge Melbybråten og Lasse Lauritzen, én av Beitostølens mest trofaste hytteeiere og mannen bak IDÉ-Gruppen. Foto:

Festival fyller sengene

Trollrock er like mye en næringslivsfest. – Trollrock betyr at vi får tre dager med fullt belegg denne helgen. Dermed blir dette også en næringslivsfest for alle Beitostølens restauranter og butikker, fastslår Atle Hovi hos Beitostølen Resort.

At festivaler og store begivenheter betyr mye for både byer og destinasjoner som Beitostølen, hersker det liten tvil om.

Store begivenheter

Fjellandsbyen har kun 374 fastboende, og det er spesielt at denne lille destinasjonen, som likevel er én av Norges store turistdestinasjoner, er vertskap for den ene store begivenheten etter den andre, slik det har vært i mange år.

Enten det har vært Bitihorn Classic, den spektakulære konserten med Oslo-Filharmonien som trakk 2000 publikummere i alpinbakken en høstdag for noen år siden, eller den årlige Trollrock-festivalen, som drar store publikumsmasser til Beitostølen.

Nye målgrupper

– Med fulle hus i disse festivaldagene, introduseres også Beitostølen for nye kulturinteresserte målgrupper. Vi både ser og erfarer at mange kommer tilbake og besøker oss også andre tider av året. Et meget interessant og for oss viktig fenomen.

– De som ønsker å gå Besseggen, får ikke plass hos oss denne helgen, fordi det er fulle hus, men det betyr bare at de bestiller enten før eller etter Trollrock. Ringvirkningene av Trollrock er dermed betydelig større enn bare tre fulle festivaldager, sier Hovi.

11. utgaven av Trollrock

– Jeg snakket med et par i går, som la ferien til Beitostølen på grunn av Trollrock. De bor her en uke, går i fjellet og finner på aktiviteter i dagene før festivalen. Trollrock ble arrangert for 11. gang, og for mange har dette blitt en tradisjon. De kommer tilbake år etter år, og bestiller gjerne den samme boenheten som de hadde i fjor, forteller Hovi.

– All honnør til Trollrock-gjengen, som skaper liv og røre disse festivaldagene, til stor glede for både alle som gjester Beitostølen, og for hele næringa her oppe, sier Atle Hovi i Beitostølen Resort, fyrtårnselskapet som har rundt 3000 kommersielle senger i sitt system.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS