Karianne Dancke skal løfte Beitostølen på sosiale medier. (Foto: DestinasjonsKirurgene)
Karianne Dancke skal løfte Beitostølen på sosiale medier. (Foto: DestinasjonsKirurgene)

Beitostølen Resort ansetter ekspert på sosiale medier

Nyansatt ekspert skal løfte Beitostølen til nye høyder på sosiale medier.

Publisert
Beitostølens første profesjonelle ekspert på sosiale medier er på plass hos Beitostølen Resort. Skistaven mellom henne og direktør Atle Hovi, utgjør ikke bare den helseriktige meteren, men er også et symbol på kontakten mennesker imellom. (Foto: DestinasjonsKirurgene)
Beitostølens første profesjonelle ekspert på sosiale medier er på plass hos Beitostølen Resort. Skistaven mellom henne og direktør Atle Hovi, utgjør ikke bare den helseriktige meteren, men er også et symbol på kontakten mennesker imellom. (Foto: DestinasjonsKirurgene)

– Vi jakter alltid nye muligheter, som ikke minst er viktig i disse tider, der mange selskaper reduserer både virksomhet og ansatte. Vi satser offensivt. Derfor har vi hentet en erfaren ekspert på sosiale medier til Beitostølen. Med et sterkt lag på kommunikasjon, er vi klare for både dagen og morgendagen, fastslår direktør Atle Hovi i Beitostølen Resort.

Fra Farris Bad til Beitostølen

Eksperten, som allerede har hatt sine første arbeidsdager på Beitostølen, er 47 år gamle Karianne Dancke.

Hun kommer fra stillingen som såkalt «eCommerce manager» på Farris Bad i Larvik. Nå begeistres hun over å kunne jobbe en hel del flere meter over havflata, på Beitostølen med Beitostølen Resort som arbeidsgiver.

– Området, destinasjonen og naturmulighetene ligger mitt fritidshjerte veldig nært. I min forrige jobb i Larvik kunnet jeg padle til kontoret. Nå blir det kanskje truger på de mest intense snødagene på Beitostølen, sier 47-åringen smilende.

– Det er markedet vi lever av. Markedet for oss er folk flest, enten de er privatpersoner eller ledere i virksomheter. Skal vi nå ut i en verden med øredøvende støy, stilles det stadig større og sterkere krav til kommunikasjonen: Hva vi sier, hvor vi sier det, og hvordan vi angriper hele kommunikasjonsspekteret for å treffe de vi ønsker å treffe hjemme. Vi er fra før av sterke innenfor hele PR-skalaen. Med Karianne Dancke i hus får vi viktig spisskompetanse også innenfor sosiale medier, uttaler Atle Hovi.

Må lykkes i den digitale markedsføringen

– Vi skal styrke posisjonen for Beitostølen som helårsdestinasjon ytterligere, og for å lykkes er én av nøklene å kunne løfte den digitale markedsføringen av alt Beitostølen har å by på, hele året, fortsetter Hovi.

Beitostølen Resort er ikke bare Beitostølen og Valdres største private virksomhet. Selskapet er også store i volum på nettopp sosiale medier. Nettsiden beitostolen.com, som Hovi-selskapet eier og driver, er møysommelig bygget opp over mange år, som den store nettsiden for informasjon om Beitostølen. Den hadde 276 000 unike brukere i 2019. Så langt i 2020 er tallet 254 000 unike brukere.

– Beitostolen.com får i tillegg trafikk fra Beitostølen Resorts Facebook-side, med over 25 000 følgere. Dette har sendt beitostolen.com til topps som nummer én på såkalt organiske Google-søk når folk søker på ordet «Beitostølen». Beitostølen plasserte seg også på en sterk sjuendeplass over alle Google-søk på norske reisemål sist sommer. Målet for 2021 er å få Beitostølen på pallen som ett av topp tre reisemål i Norge på Google-søk, sier Atle Hovi.

Første profesjonelle håndverker med spisskompetanse på sosiale medier

Karianne Dancke kommer fra jobben som såkalt «eCommernce manager» hos Farris Bad i Larvik. Det å møte mennesker, snakke med dem og bygge relasjoner, var Steinar Hovi´s kardinalfilosofi. Han hadde nok nikket anerkjennende til Beitostølens første profesjonelle handverker på sosiale medier, innovatør som han var, Steinar Hovi. (Foto: DestinasjonsKirurgene)
Karianne Dancke kommer fra jobben som såkalt «eCommernce manager» hos Farris Bad i Larvik. Det å møte mennesker, snakke med dem og bygge relasjoner, var Steinar Hovi´s kardinalfilosofi. Han hadde nok nikket anerkjennende til Beitostølens første profesjonelle handverker på sosiale medier, innovatør som han var, Steinar Hovi. (Foto: DestinasjonsKirurgene)

Karianne Dancke blir Beitostølens første profesjonelle håndverker med spisskompetanse på sosiale medier. Om sine nye arbeidsoppgaver sier hun:

– Noe av nøkkelen til sosiale medier, er nettopp det faktum at de er sosiale. Ser du en annonse eller en interessant historie i en papiravis eller magasin som begeistrer deg, er det som kjent fånyttes å trykke på avissiden. Digitale medier derimot, gir deg både muligheten til mer info, og ikke minst til dialog. Du kan med andre ord kommunisere om du ønsker det. Du kan like eller ikke like, du kan kommentere, komme med innspill og forslag, du kan juble over den fantastiske middagen du fikk servert, eller den fine servicen du ble møtt med på hotellet eller i butikken.

– Hva er dine faglige kvalifikasjoner og forutsetninger?

– Jeg er veldig glad i gode historier, og har jobbet med historieformidling i ulike formater stort sett hele min yrkeskarriere. I bunnen er jeg utdannet tekstforfatter fra Westerdahls reklameskole, og startet min karriere som tekstforfatter i reklamebyrå. Senere har jeg jobbet som journalist, redaktør, forfatter og markedsfører. De siste åtte årene i en rendyrket digital markedsstilling som såkalt «eCommerce manager» for Farris Bad spahotell i Larvik, sier Karianne Dancke.

– Hva blir din rolle hos Beitostølen Resort?

– Jeg skal skape innhold og videreutvikle de digitale kanalene; websider, sosiale medier og andre digitale samarbeidskanaler og flater. Både hver kanal for seg, men vel så viktig optimalisere disse i forhold til hverandre, slik at summen av alt blir best mulig.

Gode historier som gjelder

- Sosiale medier i ditt hode; hvilket innhold, hvilke kanaler er viktigst, og hvorfor?

– Det blir litt som å spørre om hvilken medarbeider som er viktigst? Alle sosiale medier er viktig. De virker hver for seg, men forsterker hverandre. Det å være til stede med det mest relevante innholdet, presentert på best mulig vis, gjerne forsterket av støttepubliseringer i andre kanaler parallellt, er det som viser seg å gi best effekt for investerte markedskroner. På innholdssiden er det gode historier som gjelder. Historier som utløser følelser, understreker Beitostølen Resorts nye sosiale medier-ekspert, Karianne Dancke.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca