Petter Stordalen og Torgeir Silseth la ut på tur i tre uker for å treffe, inspirere og hedre medarbeiderne ute på hotellene. (Foto: Nordic Choice Hotels)

Best på bedriftskultur

Da HSMAI og Oslo Handelsstands Forening (OHF) skulle hedre Norges fremste servicebedrifter, stakk Nordic Choice Hotels av med gullet. Konseptet Nordic Choice Tour sikret seier i kategorien «Company Culture».

Publisert

Nordic Choice Tour ble arrangert høsten 2016. I løpet av tre uker reiste eier Petter Stordalen og administrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Torgeir Silseth, til 11 destinasjoner i hele Norden.

Satte pris på medarbeiderne

Arrangementet bestod av foredrag, talkshows, musikkinnslag, prisutdelinger, middag og fest for mer enn 5000 medarbeidere. I tillegg arrangerte teamet bak Nordic Choice Tour lokale pressetreff og kundeevent på samtlige destinasjoner.

Formålet med Nordic Choice Tour var å samle og gjøre stas på de viktige menneskene som møter gjesten hver dag, for å lære, inspirere og vise hvilken viktig jobb de gjør.

Petter Stordalen og Torgeir Silseth la ut på tur i tre uker for å treffe, inspirere og hedre medarbeiderne ute på hotellene. (Foto: Nordic Choice Hotels)

Lagarbeid

– Nordic Choice Tour var et av mange drømmeprosjektet for oss som jobber med kommunikasjon i Nordic Choice Hotels. Å være med å utvikle og gjennomføre et så omfattende event som vi også ser at betyr mye for våre kollegaer på hotellene er enormt givende. Et slikt prosjekt er, og må være, et lagarbeid der alle til enhver tid leverer sitt ypperste. Det gjelder ikke minst våre sporty vertshoteller som tok imot oss på destinasjoner i Norge, Sverige og Finland, sier kommunikasjonsdirektør i Nordic Choice Hotels, Christine Viland.

– Skal like å være på jobb

– Kultur er det som knytter en arbeidsplass sammen, som gjør at man liker å komme på jobb på morgenen og yte det lille ekstra for hverandre og gjestene. Men kultur er ikke noe magisk man kan drysse over en arbeidsplass. Man må jobbe med det. Derfor ryddet Torgeir og jeg kalenderen og dro ut for å møte, lære av og la oss inspirere av alle våre fantastiske medarbeidere. Det er vi veldig glade for at vi gjorde, sier eier av Nordic Choice Hotels, Petter Stordalen.

Serviceprisene ble delt ut av OHF og HSMAI Chapter Norway. OHF er en næringsforening for handel, service og servering i hele Oslo og Akershus. HSMAI Chapter Norway er den norske grenen av HSMAI, en verdensomspennende organisasjon for kunnskapsdeling i reiselivet, med fokus på salgs- og markedsføringsledelse. I deres begrunnelse for tildeling av prisen står det blant annet:

«Vinneren har systematisk jobbet med å gjøre avstanden mellom ledelse og ansatte så liten som mulig. Gjennom en målrettet turne i de nordiske land har bedriften kombinert samfunnsansvar, internkommunikasjon og prisutdelinger på en fremragende måte. Resultatet er deling av suksesshistorier, økt arbeidsglede og faglig utvikling i hele hotellkjeden».

Prisen ble delt ut på Taket på Steen & Strøm i Oslo tirsdag 20. juni 2017.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS