App øker mattryggheten i Bamas salatbarer

Lexit Group har levert en ny app og et system for å øke mattryggheten i fire av Bamas nye salatbarer.

Publisert

Første butikk som tok i bruk systemet, var Rema 1000 i Torggata Oslo.

– Etter tre dager økte omsetningen av salater betydelig, sier salgssjef software Mikael Thorsgaard hos leverandøren i en pressemelding.

Kontroll

Systemet som Lexit Group har levert sikrer forbrukerne fersk salat og holder styr på holdbarhetsdatoer, liggetider i disk og temperatur.

– For å forhindre avvik på disse punktene, varsler vi de butikkansatte i forkant via epost og mobil, så de kan aksjonere og forsikre at innholdet i salatbaren alltid forholder seg frisk for forbrukeren, sier Thorsgaard.

Han legger til at det nå utvikles en ny app for butikkansatte med varsling om temperaturlogging, rengjøring og vedlikehold. ­Denne versjonen lanseres i månedsskiftet mars/april med henholdsvis Android og iOS.

Administrasjonsverktøy og informasjonsskjerm

Thorsgaard forteller videre at utrullingen av systemet fortsetter i stort tempo i tiden fremover.

– Salatbaren hos Rema 1000 er utstyrt med en berøringsskjerm fra Firich Enterprises Ltd. (FEC) og en 2D skanner fra Zebra, som begge leveres av Lexit Group. Skjermen er et administrasjonsverktøy for butikkansatte, men kan også benyttes som informasjonsskjerm for forbrukere. Her kan de få informasjon om produktenes næringsinnhold og allergener, i tillegg til opplysning om innholdet i utvalgte salater, sier Thorsgaard.

Han forteller at samarbeidspartneren Agrippa har levert utstyr og system for logging av temperaturdata i salatbaren.

– Systemet er integrert mot våre løsninger, som kjøres i sky-tjenesten Lexit Cloud.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS