Mener Nordic Choice Hotels er best i bransjen på bærekraft

Nordic Choice Hotels har av forbrukere blitt kåret som den den mest bærekraftige merkevaren blant landets hotellkjeder i den årlige kåringen Sustainable Brand Index.

Publisert

– At de som betyr aller mest for oss, nemlig gjestene våre, legger merke til og mener at vi er den mest bærekraftige hotellkjeden i Norge gjør oss veldig stolt, sier direktør for bærekraft i Nordic Choice Hotels, Harald Bjugstad-Holm.

– Spennende bærekraftprosjekter på trappene

– I Nordic Choice Hotels jobber vi for å gi gjestene den mest bærekraftige hotellopplevelsen, og det betyr ekstra mye å få denne utmerkelsen etter et svært krevende år hvor vi og hele bransjen ikke har kunnet drive som normalt på grunn av en verdensomspennende pandemi. Vi har flere spennende bærekraftprosjekter på trappene, og dette er en skikkelig motivasjonsboost for det videre arbeidet, fortsetter han.

Sustainable Brand Index

Sustainable Brand Index er Europas største uavhengige merkevarestudie med fokus på bærekraft. Mellom november 2020 og februar 2021 ble 60 000 respondenter intervjuet om kjennskapen deres til bærekraftsarbeidet til 254 merkevarer. Minst 1000 tilfeldige utvalgte respondenter ble spurt om hver merkevare. Sustainable Brand Index ble grunnlagt i 2011 i Sverige og gjennomføres nå årlig i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederland, Estland, Latvia og Litauen.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS