Foto: KOK
Foto: KOK

Badstubåtselskapet KOK satser på franchise

Det norske badstubåtselskapet KOK satser på en nasjonal franchise-modell i Norges største byer. Nå søker de franchisetakere som ønsker å bygge sin lokale virksomhet videre. Først ute er Drammen og Sandvika.

Publisert
Foto: KOK
Foto: KOK

– Vi ser et stort potensial i både Drammen og Sandvika. I Sandvika har den nye strandpromenaden blitt et sentralt og gunstig kulturtilbud i byutviklingen. Interessen er også stor i Drammen hvor vi stadig mottar henvendelser fra utålmodige badegjester som gleder seg til åpning, sier daglig leder i KOK, Kristin Lorange.

Arbeidsplass litt utenom det vanlige

Kristin Lorange. (Foto: VIPR)
Kristin Lorange. (Foto: VIPR)

Under annengangsintervjuet inviterer KOK potensielle franchisetakere til speed-date på sjøen. Konseptet er en arbeidsplass litt utenom det vanlige, særlig egnet for dem som synes det er kjedelig med lange dager foran skjermen.

– Vi ønsker å bli personlig kjent med søkerne. Jungeltelegrafen er en sentral del av markedsføringen vår. Det kan være utfordrende å kommunisere lidenskap for nærmiljøet gjennom et formelt brev, sier Lorange.

Voksende trend

Konseptet har oppnådd stor suksess siden oppstarten i 2017 og melder om en rask voksende trend av badstubading som rekreasjon for badstuklubber, bedrifter, familier og turister. I dag er KOK landets mest profilerte flytende badstukonsept

– Vi skal skape byliv, gode utendørsopplevelser hele året, og gjøre det mulig å bade uavhengig av sesong, legger Lorange til.

Internasjonale ambisjoner

Foto: KOK
Foto: KOK

KOK har i dag båter i Oslo, Holmsbu, Sandvika og Hamar, melder om store ambisjoner med et landsdekkende nettverk av selvstendige eiere som drifter KOK-konseptet, og bringer en allerede populær aktivitet til sitt hjemsted.

– Vi skal også ta konseptet til byer som New York og Tokyo med tiden. Myndighetene der jobber med å rense vannet. Det er viktig for oss å støtte utviklingen av trygge, urbane badesteder, sier Lorange.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca