Hurtigruten blir eneste reiselivsmerkevare som deltar i prestisjeordningen Made in Norway.
Hurtigruten blir eneste reiselivsmerkevare som deltar i prestisjeordningen Made in Norway. Her er MS Trollfjord i Trollfjorden.

Pilot for global «Made in Norway»-lansering

Når Innovasjon Norge nå ruller ut regjeringens prestisjeprosjekt «Made in Norway», er Hurtigruten eneste reiselivsselskap som er inkludert. 22 norske merkevarer får muligheten til å bruke «Made in Norway»-merket.

Administrerende direktør Hedda Felin i Hurtigruten.
Administrerende direktør Hedda Felin i Hurtigruten.

- Vi er utrolig stolt av å være blant pilotene og første reiselivsselskap som får ta i bruk merkeordningen «Made in Norway», sier administrerende direktør i Hurtigruten, Hedda Felin.

130 års historie

Hurtigruten har over 130 års historie og erfaring med å frakte turister, lokalpassasjerer og gods langs norskekysten. Som eneste reisemerkevaren som er en del av dette initiativet, blir selskapet sentralt i å posisjonere merkevareordningen som eksporttiltak for reiselivsnæringen.

Norge som destinasjon – med ren natur, rent vann, nærhet til naturen og unike naturfenomener som midnattssol og nordlys – treffer veldig bra på de globale reisetrendene. Norske myndigheters arbeid med å styrke reiselivsnæringen med et slikt initiativ treffer godt for oss som står i en sterk global konkurranse, sier Felin.

Fremme det beste av norske produkter og opplevelser

Slik ser det nye Made in Norway-merket ut.
Slik ser det nye Made in Norway-merket ut.

Initiativet er opprettet for å fremme og feire det beste av norske produkter og opplevelser som bygger på godt håndverket, autentisitet og bærekraft.

– Hurtigruten er det ultimate reisemerket til å introdusere «Made in Norway» rundt om i verden. Med en historikk og erfaring som streke seg over 130 år tilbake i tid, med tett kontakt med kystsamfunnene mellom Bergen og Kirkenes og utallige samarbeidsaktører, er det ingen andre i reiselivet som kjenner den fantastiske kystlinjen og lokalsamfunnene som vi gjør, sier Felin i pressemeldingen.

22 norske merkevarer

Administrerende direktør i Hurtigruten, Hedda Felin, mottar diplom fra administrerende direktør for Innovasjon Norge, Håkon Haugli.
Administrerende direktør i Hurtigruten, Hedda Felin, mottar diplom fra administrerende direktør for Innovasjon Norge, Håkon Haugli.

Hurtigruten er en av 22 norske merkevarer som nå får muligheten til å bruke Made in Norway-merket. Alle merkevarene som offisielt er med i den innledende pilotfasen av ordningen ble lansert 21. august.

For å bli invitert inn i «Made in Norway»-prosjektet må et selskap følge en streng søknadsprosess som inkluderer strenge kriterier for produktkvalitet og en klar forpliktelse til bærekraft. Det sikrer at kun de høyeste standardene for norsk kvalitet opprettholdes under det nye «Made in Norway»-merket. Sertifiseringsmerket er utformet for å øke konkurransekraften til norske produkter og løsninger på det internasjonale markedet.

Hurtigruten innlemmer nå «Made in Norway»-merket i sin markedsføring både lokalt og globalt, og vil med det bidra til å etablere ordningen globalt.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS