Nye fjes hos Culina

Ingrid Birkeland og Marius Hagen er ansatt i Culina. Birkeland kommer fra First Hotels, mens Hagen kommer fra restauranten Arakataka.

Publisert
Ingrid Birkeland. (Foto: Culina)
Ingrid Birkeland. (Foto: Culina)

Ingrid Birkeland startet i en nyopprettet stilling i markedsavdelingen i juni. Hun kommer fra First Hotels, der hun arbeidet i markedsavdelingen. Hun har også vært innom Nordic Choice Hotels, både som resepsjonist og på kundeservice. Hun kommer derfor med nyttig erfaring fra bransjen, med søkelys på kundeservice og kundereise.

Birkeland skal styrke vår markedsføring, og bidra til økt synlighet i de digitale flatene. Vi ser at stadig flere søker inspirasjon via bilder i kanaler som Instagram, da må vi sørge for å ha en aktiv tilstedeværelse der. Med over 20 000 produkter i sortiment er det mye vi både kan og vil vise frem, og for ikke å snakke om nyttig informasjon om bruk og vedlikehold, skriver markedssjef Kathrine Starheim i en pressemelding.

– Spennende på «motsatt» side

Marius Hagen begynte hos Culina i august, og kommer til Culina direkte fra kjøkkenet til Arakataka i Oslo

Marius Hagen. (Foto: Culina)
Marius Hagen. (Foto: Culina)

– Jeg har arbeidet som kokk i 11 år, og hele veien hatt god kjennskap til Culina og sortimentet man får der. Man vet alltid at man får kvalitet, noe som er veldig viktig for alle deler av bransjen vår. Da jeg etter hvert begynte å se etter nye utfordringer og det åpnet seg en mulighet i Culina, grep jeg muigheten. Jeg er veldig glad for å beholde nærheten til bransjen og kokkefaget, bare på en annen side av bordet. Det er gøy å jobbe med kvalitetsprodukter jeg har «vokst opp» med, sier Hagen, som skal jobbe som konsulent i Oslo/gamle Akershus, og har naturligvis mye å bidra med og spesielt høy kompetanse på restaurant.

«Viktig med gode fagfolk»

«Å jobbe med våre produkter krever både interesse og kompetanse, så å få tak i dyktige fagfolk er viktig. Å forstå hvordan et kjøkken fungerer i praksis, å vite hvilke spørsmål som må stilles for å identifisere kundens virkelige behov er avgjørende for å kunne tilby kundene rett produkt. De aller fleste som jobber med salg i Culina har bakgrunn som kokk, servitør eller restauratør. Nå har vi fått Birkeland og Hagen med på laget, som har erfaring fra både hotell og restaurant. Å få inn nye krefter er sunt for enhver bedrift, og vi er veldig fornøyde med å ha fått Birkeland og Hagen som kolleger i Culina», heter det i en pressemelding fra Culina.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca