Stephen Meinich-Bache er administrerende direktør i Classic Norway Hotels. (Foto: Morten Holt)
Stephen Meinich-Bache er administrerende direktør i Classic Norway Hotels. (Foto: Morten Holt)

Fortsetter suksessen med «reisebransjeløftet»

Hotellkjeden Classic Norway Hotels fortsetter «reisebransjeløftet». – Responsen fra bransjen har vært enorm og bestillingene har tikket inn, sier administrerende direktør i Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache.

Publisert

I vår lanserte Classic Norway Hotels «Reisebransjeløftet». Dette ga ansatte i reiselivsbransjen mulighet til å oppleve det vakreste av Norge gjennom bransjepriser som ellers bare er forbeholdt hotellkjedens egne ansatte.

– Interessen har vært enorm og vi har derfor bestemt oss for å forlenge tilbudet til 1. mai 2021. I tillegg utvider vi tilbudet til å gjelde bransjekollegaer i hele Skandinavia, sier Meinich- Bache.

Reiselystne kollegaer

De siste månedene har hotellkjeden mottatt mer nærmere 400 rombestillinger fra opplevelseslystne kollegaer i alle deler av bransjen.

Og prisen er mer enn overkommelig; 500 kroner betaler gjestene for et dobbeltrom – gitt at hotellet har ledig kapasitet. De får også 30 prosent rabatt i restauranten og tilbudet vil gjelde for ansatte i reisebransjen i hele Skandinavia.

Lyspunkt i en vanskelig tid

Pandemien rev bort næringsgrunnlaget for store deler av reiselivsbransjen så å si over natten og bransjen går nå gjennom sin vanskeligste periode i moderne tid.

– Det er utrolig hyggelig å kunne gi kollegaer mulighet til store ferie- og hotellopplevelser i en tid som er svært krevende økonomisk for mange av oss. Vi trenger alle å drømme oss bort og ha noe å glede oss til, og vi håper dette har vært og fortsetter å være et lyspunkt for mange i et år totalt preget av Covid-19, sier Meinich-Bache.

18 hoteller og anlegg

Hustadvika Gjestegård er en av 18 hoteller i Classic Norway Hotels. (Foto: Morten Holt)
Hustadvika Gjestegård er en av 18 hoteller i Classic Norway Hotels. (Foto: Morten Holt)

Classic Norway Hotels består av 18 utvalgte hoteller og anlegg av høy kvalitet over hele Norge; fra Fevik i sør til Lofoten i nord. Meinich-Bache legger ikke skjul på at reisebransjeløftet også dreier seg om at kollegaer erverver seg kjennskap om hotellkjeden han leder:

– Vi har en fantastisk portefølje, men kjennskapen til Classic Norway Hotels har til nå vært for lav. Dette jobber vi med og når bransjekollegaer selv opplever kvaliteten på hotellene, maten og servicegraden, får vi mange nye ambassadører, sier Meinich-Bache.

Gjør klart for høstferie

Etter forholdene var sommeren solid for Classic Norway. Hotellene har tradisjonelt tiltrukket seg mange feriegjester og sommeren i år var intet unntak. Nå forbereder de seg på nytt storinnrykk i høstferien.

– Vi kan dessverre ikke sette av ubegrenset antall rom til bransjekollegaer, så her er det første mann til mølla som gjelder. Vi har allerede fått inn en del bestillinger for blant annet høstferien, så det lønner seg å være kjapp, forteller han.

Les mye mer om Classic Norway Hotels i magasinet Horeca (utgave 4 2020, som har utgivelse i begynnelsen av september. Der kan du også lese portrettet med Stephen Meinich-Bache.

Dette er «reisebransjeløftet»

* 500 kroner for enkeltrom / dobbeltrom

* 30% på mat i restauranten

Betingelser:

* Gjelder ved ledig kapasitet i tidsrommet 17. august til 1. mai 2021.

* Alle ansatte innen hotell- og restaurant, reisebyrå, lufthavn og andre i Skandinavia.

* Den ansatte må kunne vise frem ansattbevis ved innsjekk.

* Noen hotell er sesonghotell

* Gjelder ikke på hotellene Angvik Gamle Handelssted, Flatflesa Fyr, Korsholmen og Ramme fjordhotell.

* Tilbudet gjelder ikke i julehøytiden

* Avbestilling kan skje inntil 24 timer før ankomst.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca