Gjester kan stille spørsmål direkte på nettsidenThonhotels.no, der en chatbot svarer på ofte stilte spørsmål. (Illustrasjon: Thon Hotels)
Gjester kan stille spørsmål direkte på nettsidenThonhotels.no, der en chatbot svarer på ofte stilte spørsmål. (Illustrasjon: Thon Hotels)

Thon Hotels lanserer «chatbot»

Nå kan hotellgjester få svar via en «chatbot» hos Thon Hotels.

Publisert

– Thon Hotels ønsker å være tilgjengelige, og gi rask online kundestøtte til våre gjester. Henvendelser som tidligere ble tatt over telefon eller e-post, kan nå tas direkte med vår nye chatbot på Thonhotels.no. Vi har fortsatt medarbeidere som jobber med kundeservice, men nå kan du få øyeblikkelig svar dersom du stiller spørsmål til chatbotten på hjemmesiden vår. Servicesenteret mottar færre e-poster nå, og vi ser at det er mange gjester som bruker chatbotten via mobil, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen, i en pressemelding.

Utvikles fortløpende

Chatboten vil ikke kunne svare på alle spørsmål, men videreutvikles fortløpende ettersom den får flere spørsmål og lærer seg svar på disse.

Den er utviklet i samarbeid med Convertelligence, et produktselskap som utvikler løsninger og tilbyr rådgivning for digitalisering av kundedialog.

Kindly

– Det har vært spennende å få jobbe sammen med Thon Hotels, som har vist seg som en viktig støttespiller for ny teknologi. Dette har resultert i den mest omfattende chatbotten vi har laget hittil, sier medgrunnlegger og daglig leder i Convertelligence, John Antonio Nilsen.

Convertelligence har utviklet en plattform som heter Kindly, og det er denne plattformen som Thon Hotels har tatt i bruk under arbeidet med chatbotten.

Kindly gjør det mulig for alle og enhver å lage sin egen chatbot, og plattformen er kjent for å være svært brukervennlig. Ved hjelp av Kindly kan hvem som helst lære opp chatbotten til å gi riktige svar, og man er derfor ikke avhengig av å leie inn utviklere til å gjøre dette.

Chatbotten til Thon Hotels er tilgjengelig på nettsiden Thonhotels.no.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Convertelligence

Convertelligence ble stiftet i 2016, og vil etter sommeren 2018 telle rundt 30 ansatte.

I februar 2018 fikk selskapet inn Erik Must som investor.

Convertelligence har i dag selskaper som DNB, SiO, Visma, OBOS, Komplett og Finn.no på kundelisten.