Hanne Kristiansen. (Foto: Norsk Turistutvikling)
Hanne Kristiansen. (Foto: Norsk Turistutvikling)

Fra Innovasjon Norge til Norsk Turistutvikling

Hanne Kristiansen er ansatt som prosjektleder/rådgiver hos den Lillehammer-baserte bedriften Norsk Turistutvikling.

Publisert
Hanne Kristiansen. (Foto: Norsk Turistutvikling)
Hanne Kristiansen. (Foto: Norsk Turistutvikling)

Hun kommer fra Innovasjon Norge, der hun arbeidet som digital markedsfører for Visit Norway. Her var hun ansvarlig for markedsføringen av Norge i sosiale medier.

Kristiansen har bachelor i reiseliv fra Høgskolen i Lillehammer og master i internasjonal hotell- og reiselivsadministrasjon fra Norsk Hotellhøgskole i Stavanger og Oxford Brookes University i England. Hun har mer enn 10 års erfaring fra arbeid med web, sosiale medier og destinasjonsmarkedsføring innenfor reiselivsbransjen.

Bli mer synlig i markedet

Kjell Ove Solbakken daglig leder i Norsk Turistutvikling AS sier at Kristiansen vil tilføre selskapet viktig kompetanse i det å gjøre reiselivsproduktet mer attraktivt og synlig i markedet.

– Hun vil få et særlig ansvar med å utarbeide attraktive reiseruter for den nasjonale klyngen for campingbedrifter og bistå deltagerbedriftene til å øke attraktiviteten i markedet. Dette vil gjøres i nært samarbeid med NHO Reiseliv Campingavdelingen, uttaler Solbakken.

Web og sosiale medier

– Hun vil også delta i øvrige utviklingsprosjekter med sin kunnskaps- og erfaringsbakgrunn, med særlig ansvar for web og sosiale medier. Vi er opptatt av å bygge team med våre oppdragsgivere og samarbeidspartnere for å ta de næringsmessige muligheter i bruk og en økt satsing på sosiale media/web vil være viktig for å øke verdiskapingen i reiselivsnæringen. Kristiansen vil også bistå bedrifter og destinasjoner i digital markedsføring, melder Solbakken.

«NTU har nå seks medarbeidere, og skal være en viktig og foretrukket samarbeidspartner for offentlige og private aktører som ønsker å utvikle arbeidsplasser og næringsvirksomhet innen reiseliv, opplevelser, fritidsbebyggelse, mat og andre tilgrensende næringer», heter det i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS