Lillehammer Hotel
Lillehammer Hotel

Lillehammer Hotel med rekordsommer

Nyrenoverte Lillehammer Hotel har opplevd tidenes sommer. – Juli har vært vår «all time high», sier hotelldirektør Lars Granum jublende.

Publisert

– Aldri har vi hatt så høyt belegg og et så høyt antall gjester. I juli hadde vi opp mot 20 000 gjester, og det er mer enn 3000 flere enn på samme tid i fjor. Vi hadde et belegg på 90 prosent, og det er veldig høyt i Lillehammer-regionen, forteller Granum i en pressemelding.

– De gode tallene har flere årsaker, og en av dem er at hotellet har vært gjennom en totalrenovering. I dag fremstår som moderne og innbydende, samtidig som det er tradisjonsrikt og ærverdig, sier Granum videre.

Les også: Rekordmange hotellovernattinger i sommer

Alle målgrupper

Hotellet har både utendørs- og innendørsbasseng, et 400 kvadratmeters godt utstyrt treningsrom, lekerom for de aller minste og ungdomsrom med forskjellige spillkonsoller, nye og innbydende fellesområder og moderne rom, samt en tomt på mer enn 30 mål hvor det snart også skal bli skulpturpark.

I tillegg kommer både à la carte-restaurant og buffetrestaurant, to barer og store konferansefasiliteter.

I første halvdel av 2017 stå ferdig et splitter nytt velværesenter.

Økningen blant barnefamiliene

– Vi ser at økningen spesielt finner sted blant barnefamiliene, og det synes vi er ekstra hyggelig. Vi tror jo at vi har klart å tilrettelegge hotellet slik at det er attraktivt for alle aldersgrupper, og dette er en bekreftelse på at vi er på rett spor. Der familier tidligere gjerne valgte ett overnattingsdøgn, er det veldig mange som velger to, rett og slett fordi de ikke synes de blir ferdige med området på så kort tid.

Les også: Radisson Blu Lillehammer Hotel er historie

Sentral beliggenhet og god plass

Lillehammer Hotel ligger 10 minutters gange fra gågaten i sentrum av Lillehammer, og det er kort avstand til Maihaugen og Hunderfossen Familiepark

– Tilbakemeldingene fra gjestene har da også vært veldig bra, forteller hotelldirektør Granum. – Vi får inntrykk av at folk setter veldig stor pris på det nye produktet, og at vi byr på god «tumleplass». Selv da vi hadde vårt store rekorddøgn i juli med så mange som 724 gjester på et døgn, fikk vi høre at det føltes som alle hadde god plass, sier Granum.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her