Illustrasjonsfoto: Electrolux

Jakter fremtidens kjøkken

Mandag 15. august lanseres konkurransen «Electrolux Ideas Lab» i jakten på innovative ideer for sunn og bærekraftig matlaging.

Publisert
Illustrasjonsfoto: Electrolux

– Vår lidenskap til mat er åpenbar. Vi etterspør flere lokale råvarer, deler måltider i sosiale medier og kjøper flere kokebøker enn noen gang. Samtidig utgjør mat en av de største helsefarene på jorda, både med tanke på CO2-utslipp, fedme og underernæring, forteller markedssjef i Electrolux Norge, Lena Wånemark i en pressemelding.

Markedsjef i Electrolux Norge, Lena Wånemark. (Foto: Morten Holt, arkiv)

Åpent for alle

Electrolux Ideas Lab er en global idé-konkurranse der tema er sunn og bærekraftig matlaging. Konseptet skal gjøre det mulig for «mannen i gata» å inspirere folk over hele verden til å spise sunnere, bedre og mer bærekraftig mat.

Illustrasjonsfoto: Electrolux

– Alle kan delta, og vi har satt få begrensninger når det kommer til idé. Kanskje har du savnet en smart applikasjon som gjør matlagingen enklere, eller et unikt apparat som løser problemer på kjøkkenet? Vi gleder oss til å se de norske bidragene, sier Wånemark.

Slik deltar du

Electrolux Ideas Lab er åpen for alle over 18 år.

Bidrag kan sendes inn fra i dag, 15. august og frem til 3. oktober.

Du kan levere selvstendige bidrag, eller to deltakere kan gå sammen og sende inn et felles bidrag.

Fortell om din idé i et 30-sekunders videoklipp, skriv en kort beskrivelse av bidraget og last det opp på www.electroluxideaslab.com.

Du trenger ikke være en video-ekspert for å sende inn bidrag. En enkel filmsnutt fra smarttelefonen fungerer også fint.

Viktige datoer:

Illustrasjonsfoto: Electrolux

18. oktober: Topp 50 blir annonsert

17. november: Topp 10 blir annonsert

28. november: Vinneren kåres

Premier

Vinneren kåres av en fagjury bestående av Electrolux’ eksperter og mottar en pengepremie pålydende 10 000 Euro.

Vinneren mottar også en invitasjon til å tilbringe en uke i Stockholm som er en av Europas ledende gründer-hovedsteder. Der får vinneren mulighet til å utvikle, realisere og lansere ideen sin videre. Vinneren vil her møte ledere og eksperter fra Electrolux og et nettverk bestående av suksessrike skandinaviske gründer-bedrifter. Her får man raffinere sin idé ytterligere og motta inspirerende innsikt som på sikt kan føre ideen videre til markedslansering.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS