– Året har vært en eneste lang jubelreise, sier direktør for Beitostølen Resort, Atle Hovi. (Foto: Morten Holt)

Beitostølen fortsetter den gode utviklingen

Sist vinter kunne Beitostølen Resort melde om rekordbesøk med påfølgende rekordresultat. Den gode utviklingen har fortsatt i sommer. – Året har vært en eneste lang jubelreise, sier en entusiastisk direktør for Beitostølen Resort, Atle Hovi.

Publisert
Atle Hovi (til venstre) og Bjørnar Hovi eier Beitostølen Resort. Her ved bysten av far Steinar utenfor Radisson Blu-hotellet. (Foto: Morten Holt)

Han eier selskapet han sammen med bror Bjørnar. Beitostølen Resort har 2500 kommersielle senger i sitt system, med blant annet Radisson Blu Beitostølen, Scandic Bergo Hotell, leiligheter og hytter.

Pluss 26,8 prosent i juni

Den fantastiske trafikkutvikingen på Beitostølen fortsetter. Etter fjorårets knallsommer skulle man kanskje tro det flatet ut, men nå melder Beitostølen Resort om ny besøks- og omsetningsrekord i sommer, med en omsetningsøkning i selskapet på pluss 26,8 prosent i juni, som er tallene som foreløpig er klare, men det er på det rene at både juli og august blir særdeles trivelig lesning i fjellandsbyen.

– Etter tidenes sommer i fjor trodde vi ikke det var mulig å toppe dette, men jaggu tok vi kraftig feil, ja igjen, ler Hovi.

Besseggen. (Foto: Besseggen.com)

Resten av sommeren er også lovende

Når vi øker omsetningen med pluss 26,8 prosent, er det helt utrolig. Vi feiret et kanonresultat med pluss 18,8 prosent i økning av antall gjestedøgn ut mai måned, sammen med fylkesvaraordfører Ivar Odnes, ordfører Kjell Berge Melbybråten og varaordfører Ove Ekerbakke tidligere i sommer. Nå er det bare å bestille kake og dekke kaffebordet igjen. Vi har ikke de eksakte tallene for juli ennå, men vi knuser også denne fjorårsrekorden, det er det ingen tvil om, sier Hovi.

Besseggen trekker

Han mener at grunnen til at Beitostølen øker såpass sterkt både i vinter og nå i sommer, er en samlet pakke bestående av utvikling av nye tilbud og aktiviteter, fjellet har blitt populært og trendy for folk i alle aldre.

– Besseggen har blitt en «traffic builder» sommertid, og nå ser vi at både Bitihorn (1607m) og Mugnetind (1738m) også blir stadig mer populære turmål. Våre storslåtte naturgitte forutsetninger, sommer som vinter, gir oss en fantastisk fart i markedene. Men, utviklingen vi ser nå kommer ikke av seg selv. Økt tilstedeværelse og synlighet i markedet har gitt Beitostølen en sterk posisjon i dag, en posisjon som skaper resultat, meromsetning og synergier på mange fronter, ja også innenfor hyttemarkedet. Vi er partner i utbyggingen av Raudalen Resort, og vi ser at interessen fra folk som ønsker seg ny hytte ved Beitostølen også er økende, sier Atle Hovi i pressemeldingen.

Meget god utvikling

Besøksutviklingen i kommersielle gjestedøgn på Beitostølen viser solide plusstall fra januar og hver måned fram til i dag, selv om den offisielle gjestedøgnstatistikken fra Statistisk sentralbyrå for hele sommeren ikke foreligger for senere i høst.

Dette er de offisielle gjestedøgnstall og prosentvis økning for Beitostølen måned for måned i år:

Januar: 15 648 gjestedøgn (+2,6 %)

Februar: 30 564 (+12,4 %)

Mars: 33 833 (+35,7 %)

April: 17 789 (+16,7 %)

Mai: 12 547 (+21,8 %)

– Og for juni måned topper Beitostølen Resort det hele med en omsetningsøkning på 26,8 prosent, og juli måned blir også rekordpreget med smekkfulle hus blant annet under Trollrock-dagene, og den solide besøksutviklingen har fortsatt utover i august, så dette er veldig moro, sier Atle Hovi.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS