Tommy Bråthen (til venstre) fikk overrakt prisen av salgsdirektør Karl Wethal. (Foto Asko/Nils Henrik Sjo)
Tommy Bråthen (til venstre) fikk overrakt prisen av salgsdirektør Karl Wethal. (Foto Asko/Nils Henrik Sjo)

Hedret av Asko

Nylig var det salgsmøte i Asko, der Asko Rogaland ble kåret til «Årets selskap» og Tommy Bråthen fra Asko Øst ble hedret som «Årets markedskonsulent»

Publisert

«Årets markedskonsulent» i Asko Servering

Tommy Bråthen fra Asko Øst ble hedret som Årets markedskonsulent 2017 i Asko Servering på selskapets nasjonale salgsmøte.

Det er Asko-selskapene som nominerer kandidatene til denne utmerkelsen, og en jury bestående av Asko Serverings ledergruppe gjør det endelige valget. Kriteriene for å vinne er i hovedsak evnen til målstyrt arbeid, resultater på volum og kundelønnsomhet, innsalg av nye varegrupper, kundetilfredshet og økt leveringsandel.

Kåret til årets selskap i Asko: Fra venstre konsernansvarlig for Asko Servering, André Tangerud, som overrakte prisen, Oleiv Nesse, Per Haaland, Daniel Rolfnes, Hilde Øvretveit, Margareth Tveit Lie, Espen Samuelsen og Trygve Liestøl. (Foto: Asko/Nils Henrik Sjo)
Kåret til årets selskap i Asko: Fra venstre konsernansvarlig for Asko Servering, André Tangerud, som overrakte prisen, Oleiv Nesse, Per Haaland, Daniel Rolfnes, Hilde Øvretveit, Margareth Tveit Lie, Espen Samuelsen og Trygve Liestøl. (Foto: Asko/Nils Henrik Sjo)

«Årets vinner får meget gode tilbakemeldinger fra kundene. De opplever ham som en kompetent rådgiver med mye kunnskap. Men sin bakgrunn som kjøkkensjef, har han god innsikt i de utfordringene man møter på et kjøkken – noe som er svært nyttig i det daglige arbeidet som markedskonsulent», heter det i en pressemelding.

Asko Rogaland «Årets selskap 2017»

Årlig kåres det Asko-selskapet som har utmerket seg best på områder som kundeservice og kundeinnsikt. Dette omfatter bl.a. faglig utvikling i eget markedsapparat, måloppnåelse og endringsvilje for å oppnå gode resultater.

I juryens begrunnelse for tildeling av prisen, heter det blant annet at selskapet viser endringsvilje gjennom å fokusere på salgsprosessen gjennom engasjement, trening og oppfølging. Prioriterte oppgaver løses på en god måte, og selskapet gjør det meget godt i ulike kjede- og leverandøraktiviteter.

Konsernansvarlig for Asko Servering, André Tangerud, overrakte prisen, og fremhevet i den forbindelse at markedsavdelingen i selskapet utmerker seg gjennom en høy kundeservicegrad.

– God dialog med kundene og innsikt i deres behov er en forutsetning for å levere et kvalitetsprodukt. Asko Rogaland har fokusert sterkt på dette i en tid som har vært krevende for serveringsnæringen i regionen, og resultatene dette har gitt, gjør selskapet til en fortjent vinner av årets pris, fremhevet Tangerud,

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her