Gastro Catering ble kåret til «Årets kunde» på Askog Servering og NorgesGruppens kunde- og leverandørdager. Fra venstre Tor Ivar Berg, Julia Arntsen, Ingri M. Johnsen og Jon Holm som mottok prisen på vegne av selskapet. (Foto: Nils Henrik Sjo)

Årets ASKO-priser

Gastro Catering ble «Årets kunde», Jæder ble «Årets leverandør», «Pig Wings fra Nortura ble «Årets produkt», mens «one Shot» vant «Årets utfordrerpris» da Asko-priser for 2018 ble kåret.

Publisert

På Asko Servering og NorgesGruppens kunde- og leverandørdager denne uka ble Gastro Catering kåret til «Årets kunde» i konkurranse med reiselivsselskapet 62 ˚Nord og Sommarøy Arctic Hotel Tromsø.

Begrunnelsen for pristildelingen er blant annet at «vinneren har fin utvikling og god drift, jobber aktivt med bærekraft, er engasjert i kampen mot matsvinn, er innovativ og har lojalitet til avtaler».

«Årets leverandør»: Jæder

I kategorien Årets leverandør ble Jæder vinneren i skarp konkurranse med Findus og Christiania Gourmet. Juryens begrunnelse for tildelingen av prisen er blant annet at «leverandøren utmerker seg som spesialist ute hos kundene, er god på samarbeid, oppfølging og produksjonskvalitet. De har en spennende portefølje og sørger for at produktene rullerer raskt. Leverandøren tar raske beslutninger, er tett på kjedene, NorgesGruppen og ASKO marked».

«Årets produkt»: Pig Wings

I kategorien «Årets produkt», var det hard konkurranse mellom One Shot, Reker uten konserveringsmidler fra Engelsviken og Pig Wings fra Nortura.

Av disse ble Pig Wings utpekt som vinner. I begrunnelsen for dette valget, sier juryen bl.a. følgende:

«Dette er en reell nyhet som treffer på mange viktige punkter for innovasjon. Produktet har hatt en jevn og høy vekst siden lanseringen, og har bred appell på kjede- og kundenivå».

«Årets utfordrerpris»: One Shot

Årets utfordrerpris gikk denne gang til One Shot. I begrunnelsen heter det at «denne leverandøren har kjempet seg til en posisjon i en allerede veletablert kategori, og har imponert både kunder og grossist. Kundene setter pris på leverandørens løsning som gir minimalt med svinn og som krever en relativt liten investering. Produktet har en god kvalitet og har solgt meget bra».

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS