Ferdige drinker på boks

I juli lanserer og relanserer Arcus og Vikingfjord flere serveringsklare drinker på 1,5-litersbokser.

Publisert
Ferdigblandet Moscow Mule fra Arcus.

Vikingfjord Moscow Mule er helt ny, og samtidig relanseres også tre andre Vikingfjord Cocktails.

Etterpørsel etter ferdige drinker

Vikingfjord Moscow Mule er en serveringsklar premium-cocktail uten tilsetningsstoffer laget på 100 % naturlige ingredienser, i praktisk bag-in-box forpakning.

Mojito på boks.

– Cocktailtrenden er i vinden og vi ser økt etterspørsel etter ingefærbaserte drinker. Dagens ferdigblandede drinker omtales ofte som kunstige, for søte og med et «fjortis» image. Moscow Mule er en frisk cocktail med en spennende smak, perfekt balansert uten for mye sødme, sier Gaute Sandal, marketingdirektør i Arcus, i en pressemelding.

Long Island Iced Tea relanseres.

Mojito har lenge vært en av nordmenns favorittdrinker og Vikingfjord Mojito har uten tvil slått an blant den norske forbruker med et årlig salgsvolum på ca. 75 000 liter i Vinmonopolet og tax-free. Ingefærøl og ingefærjuice er den nye trenden i storbyens barer, og klassikeren Moscow Mule har fått sin renessanse.

Nytt tidsriktig design

Du får også Raspberry Mojito.

Som eksisterende Vikingfjord Cocktails, varianter kommer også Moscow Mule i praktisk BiB-emballasje hvilket gjør det mulig å nyte kvalitets cocktails uten for store anstrengelser. Hele cocktail-porteføljen til Vikingfjord får fra sommeren 2016 nytt tidsriktig og mer voksent design som løfter frem det gode innholdet i hver enkelt variant. Designet er laget av Panorama Design.

– Vi har søkt et visuelt utrykk med målsetning om å gi produktet større kredibilitet hos målgruppen. Fra fokusgrupper fikk vi lære at status er viktig og at de ønsket å fremstå som modne, og ikke forveksles med drikkevaner til 18 årig russ. Dette har vi tatt på alvor og blitt inspirert av en sofistikert cocktailkultur kombinert med illustrasjoner og farger for å synliggjøre at produktene er ekte og naturlig, sier Jens Petter Ring, daglig leder Panorama Design.

Historien bak Moscow Mule

Moscow Mule, også kalt «the Mule», ble ikke oppfunnet i Russland. Den ble funnet opp i Los Angeles i 1941 da Wes Price, en ung bartender hos Cock’n Bull hadde et problem: De hadde et stort volum av vodka og hjemmelaget ingefærøl som ikke solgte. Mr. Price lagde en magisk kombinasjon. Uansett opphav er Moscow Mule en av drinkverdens største klassikere, med tilhengere i storbyer verden over.

Serveringstips: Skal du servere «The Mule» slik den opprinnelig ble lansert, server den i kobberkrus, men det går absolutt fint å servere den i et vanlig highball-glass. Serveres avkjølt eller med is. Pynt gjerne med lime og mynte.

Pris: 300 kroner (BiB, 150 cl.)

Tilgjengelig i 59 Vinmonopol fra juli 2016.

Nettside: Arcus.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS