Scandic Hotels Norge vant Kundeserviceprisen i sin kategori for fjerde året.
Scandic Hotels Norge vant Kundeserviceprisen i sin kategori for fjerde året.

Vant kundeservicepris for fjerde året på rad

Scandic Hotels trosset økt konkurranse og vant Kundeserviceprisen for fjerde året på rad.

- En fantastisk sterk prestasjon av teamet vårt, sier CRM-manager i Scandic Norge, Robert Amundsen.

Kundeserviceprisen arrangeres av innsiktsbyrået SeeYou og Confex, og i år ble prisutdelingen avviklet på Rebel i Oslo torsdag 27. april. Her ble kundesenter i 19 ulike bransjer hedret, etter å ha blitt vurdert på opp mot 40 prestasjoner på fem ulike prestasjonsområder.

Scandic Norge har vunnet prisen for sin klasse de siste tre årene, og gjentok bedriften i år - tross enda flere konkurrenter og tilspisset konkurranse.

Totalscoren endte på 89,1 på en skala fra 0 til 100, noe som er selskapets beste resultat noen gang i konkurransen.

– Måtte legge lista høyere

– Å vinne fire ganger på rad er i seg selv en fantastisk prestasjon av teamet vårt, men det betyr ekstra mye i år - med tøffere krav og flere deltakere. Vi hadde tre ganger så mange konkurrenter i vår klasse som tidligere, noe som gjorde at vi måtte legge lista for kundeservicen vår enda høyere. Det klarte vi. All honnør til teamet hos Teleperformance, som er dyktige og viktige ambassadører for oss, sier CRM-manager i Scandic Norge, Robert Amundsen i en pressemelding.

– Det å vinne sin klasse igjen og igjen krever god kultur, medarbeidere som er bevisste på selskapets mål og muligheter, og evnen til å holde fokus på den enkelte kunde i dialogene. Vi i SeeYou er imponerte over Scandics evne til å løfte prestasjonene hos kundebehandlerne over tid, og styrke opplevelsen kundene får. Vi gratulerer med enda et godt resultat i Kundeserviceprisen, sier ansvarlig for prisen, Jan Sverre Reboli Paulsen.

«Mystery shoppers»

Innsikten om de forskjellige kundesentrene innhentes ved at ulike «mystery shoppers» tar kontakt med ulike typer henvendelser, som nye, potensielle kunder. I løpet av en periode på fire måneder gjennomføres 25 slike henvendelser, og prestasjonene i disse samtalene fordeles på fem prestasjonsområder.

Disse vurderingene kan lederne i kundesentrene benytte til utvikling og kompetanseheving. I tillegg gir vurderingene god innsikt i hva kundesentrene allerede er gode på i møte med kundene.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS