Christina Elgán. (Foto: Visbook)

VisBook fortsetter å vokse i Sverige – rekrutterer ny CFO

Christina Elgán er ansatt som ny CFO i Visbook. Elgán signerte tidlig i 2020 på stillingen som CFO i VisBook, og 14. april var hennes første dag på jobben.

Elgán er en økonom med mange års erfaring fra selskaper i endring, omstilling og ekspansjon.

VisBook er en utfordrer i Sverige og Skandinavia, men tar alt større markedsandeler med sitt PMS-system. VisBook er i dag markedsledende i Norge og vil nå sammen med de nye eierne, Standout Capital, investere slik at produktet kan videreutvikles og veksten fortsette i Sverige.

– Å ha Christina Elgán ombord i rollen som CFO føles som et meget godt valg, sier Øystein Selbekk, daglig leder i selskapet.

Spennende tid

Christina Elgán. (Foto: Visbook)

– Dette er en spennende tid å bli en del av Visbook, uttaler Christina Elgán.

– Å bli kjent med virksomheten fra både et forretningsmessig og menneskelig perspektiv, er viktig i rollen som CFO. Økonomi er mer enn bare tall, og det er også viktig å kjenne til historien bak, forteller Christina Elgán.

– Det er inspirerende å jobbe med et produkt som stadig utvikler seg, og jeg ser frem til å bli en del av Visbook. Jeg har allerede et veldig godt inntrykk av eiere og ansatte, sier Christina Elgán.

Både handelsnæring og mediebransje

Hun har tidligere jobbet innenfor handelsnæringen, men har også vært innom mediabransjen. Nå er hun spent på å dykke dypere inn i og teste ut reiselivsbransjen.

– Uansett hvor digitale vi er og blir, er det ingenting som erstatter det fysiske møtet, og der spiller reiselivsbransjen en viktig rolle, sier Christina Elgán.

Koronakrisen har feid over hele verden og forandret folks liv og hverdag. Reiselivsbransjen, akkurat som så mange andre bransjer, er hardt rammet. Christina har tenkt mye på konsekvensene for reiselivet denne våren:

Nye forretningsmodeller for hotellbransjen

– Denne generasjonen har erfart at ting kan endre seg veldig raskt og at det kan være viktig med litt oppsparte midler i økonomien. Jeg føler imidlertid at kundene våre så langt har klart å balansere dette bra, og vi har sett noen veldig spennende eksempler på entreprenørskap og rask omstilling i krisen, sier Christina Elgán.

Nye forretningsmodeller for hotellbransjen er en diskusjon som har oppstått under koronakrisen og her tror Christina Elgán at vi vil se forandringer i fremtiden.

- Hotellene vil forsøke å gjøre kostnadene sine mer forutsigbare og jeg tror derfor flere allerede har begynt en dialog med sine eiere. For mange er virksomheten sesongbasert og når det er mindre å gjøre, bør man benytte anledningen til å ta diskusjonen opp for å utvikle tilbudet slik at man skaper flere inntektskilder. Da kan man stå sterkt når det snur, fortsetter Christina Elgán.

Elgán er medlem av ledergruppen, og jobber fra Gøteborg.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS