Stephen Meinich-Bache i Classic Norway Hotels håper at så mange reiselivsansatte som mulig benytter sjansen til å oppleve sitt nærmeste reiseland i 2020. (Foto: Christer Olsen/Classic Norway Hotels)
Stephen Meinich-Bache i Classic Norway Hotels håper at så mange reiselivsansatte som mulig benytter sjansen til å oppleve sitt nærmeste reiseland i 2020. (Foto: Christer Olsen/Classic Norway Hotels)

Hotellkjede gikk fra bråstopp til bestillingsrush

Nå inviteres reiselivsbransjen på feriebesøk.

Publisert Sist oppdatert

– Vi vil gjerne invitere alle i reiselivsbransjen til å komme på besøk. Derfor åpner vi nå opp for det største «reisebransjeløftet» vi har gjennomført noensinne, sier administrerende direktør for Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache.

– Jobber du i reiselivsbransjen og har lyst til å oppleve vakre Norge til hyggelig pris? Da har vil en helt spesiell invitasjon til deg, sier administrerende direktør Stephen Meinich-Bache i hotellkjeden Classic Norway Hotels til Horeca/Horecanytt.no

«Det store reisebransjeløftet»

Administrerende direktør for Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache. (Foto: Christer Olsen/Classic Norway) Hotels
Administrerende direktør for Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache. (Foto: Christer Olsen/Classic Norway) Hotels

– Nå får alle ansatte i Reiselivs-Norge nemlig mulighet til å være med på «Det store reisebransjeløftet», og til å oppleve det vakreste av Norge gjennom en eksklusiv avtale som ellers har vært forbeholdt hotellkjedens egne ansatte. Gjennom dette reisebransjeløftet vil reiselivsansatte fra andre bedrifter få en unik anledning til å oppleve det vi i fellesskap gir våre gjester: Magiske øyeblikk i verdens vakreste land. Og til vår beste bransjepris, fortsetter Stephen Meinich-Bache med et smil.

Han startet på jobben som ny direktør i Classic Norway Hotels 5. februar i år da alt så lyst ut. Så kom koronapandemien og stanset nesten en samlet norsk reiselivsbransje. Nå er Meinich-Bache opptatt av å se fremover og å skape optimisme.

Sommerløftet-suksess I påsken startet Classic Norway Hotels derfor kampanjen «Sommerløftet» for alle i Norge som har mistet jobbene sine, midlertidig eller varig, grunnet koronasituasjonen. «Sommerløftet» ble umiddelbart en kjempesuksess og har så langt resultert i flere tusen bestillinger for juli måned.

– Det har vært en gledelig respons på «Sommerløftet» og vi vil nå ta kampanjen ett skritt videre ved å strekke ut en hånd til alle våre kolleger som jobber innenfor reiselivet i Norge. Fordi reiselivsbransjen er blant dem som er hardest rammet av koronasituasjonen i Norge. Og vi er alle i samme båt, fortsetter Stephen Meinich-Bache.

Eksklusiv invitasjon – Invitasjonen fra oss er til alle som jobber i Reiselivs-Norge. De skal få benytte våre egne ansattes personalpris. Det betyr anledning til hotellopphold på et Classic Norway-hotell for bare 500 pr døgn for et dobbeltrom og sammen med 30 prosents prisavslag på all mat.

Tilbudet gjelder i hele juni og deretter fra 15. august og ut året. Dette blir en fin en anledning til både å reise i vårt eget fantastiske land, sier Stephen Meinich-Bache optimistisk.

Gjør hverdagen lettere

Strand Hotel Fevik er perfekt både for par som vi ha en romantisk ferie og for familier. (Foto: Morten Holt)S
Strand Hotel Fevik er perfekt både for par som vi ha en romantisk ferie og for familier. (Foto: Morten Holt)S

-Mange av våre bransjekolleger frykter at alle sommerens eller høstens ferieplaner ryker. Permitteringer, dagpenger og oppsigelsesfrykt ble regelen for mange, ikke unntaket. Men vi vet at det er viktig å ha drømmer og håp. Vårt mål er å innfri dem og det skal vi fortsette med. Den nye koronasituasjonen skal ikke få ødelegge dette for noen av oss, fortsetter Stephen Meinich-Bache.

– Ansatte i hotell, restaurant, reisebyrå og alle andre i reiselivsnæringen skal få anledning til å benytte våre egne ansattes personalpris på rom og mat, sier han.

– Vi ønsker å gjøre situasjonen litt lettere for de permitterte og de mange som har mistet eller står i fare for å miste jobbene sine i reiselivsbransjen. De skal fortsatt få glede seg til sommeren og høsten sammen med dem de er glade i. Fordi det kanskje aldri har vært viktigere å ha noe å glede seg til enn akkurat nå, sier Stephen Meinich-Bache videre.

Behold drømmene

Reine Rorbuer i Lofoten er et av de mest fotograferte reisemålene i Norge. (Foto: Classic Norway Hotels)
Reine Rorbuer i Lofoten er et av de mest fotograferte reisemålene i Norge. (Foto: Classic Norway Hotels)

– Hvorfor gir dere et bransjereiseløfte til reiselivsansatte utenfor egen organisasjon?

– Vi skjønner at for mange vil det være vanskelig å se for seg en ferie til et vanlig kostnadsnivå i år. Vi i Classic Norway Hotels er opptatt av at flest mulig skal få oppleve verdens fineste land. Vi håper det kan gjøre livet lysere og gladere for mange.

– Hva med dem som er usikre på om de skal ta sjansen på å bestille nå, i en uoversiktlig tid?

– Vi trenger alle gode drømmer, vi trenger ikke bekymringer. Og derfor er det selvsagt mulig å avbestille når som helst. Vårt løfte er å gi maksimal fleksibilitet og minimal risiko, avslutter Classic Norway-direktør Stephen Meinich-Bache.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca