Illustrasjonsfoto: Colourbox.com

AB InBev styrker sin posisjon i Norge

AB InBev øker nå sin tilstedeværelse i Norge gjennom å etablere en ny organisasjon her til lands.

Publisert

I tiden som kommer vil ølmerker som blant andre Corona, Budweiser, Stella Artois, Beck’s og Leffe få en mer fremtredende posisjon.

«De er alle en del av merkevare-porteføljen til AB InBev, verdens største ølbryggeri, med over 600 års erfaring», heter det i en pressemelding.

AB InBev øker nå sin tilstedeværelse i Norge gjennom å etablere en ny organisasjon her. Fra mars 2019 har AB InBev ansvaret for markedsføring, salg og distribusjon av sine egne merkevarer i Norge.

– Norske forbrukere har både mye kunnskap om og stor interesse for øl, i tillegg har de strenge krav til kvalitet. Med vår portefølje av ølmerker er vi godt stilt til å levere på den økende etterspørselen av øl i premium-segmentet. Vårt mål er å forbedre opplevelsen av å konsumere et av våre produkter. Det skal vi gjøre gjennom tett samarbeid med lokale partnere og ved å bygge forståelse for lokale behov og dele kunnskap på tvers av våre markeder, sier sjef for AB InBev Norden, Christophe Stevens, i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS