Choice setter pris på den gode naboen

Denne uken går startskuddet for Nordens største nabodugnad, «The Good Neighbour». Dugnaden, som gjennomføres av ansatte på 190 hoteller i Nordic Choice Hotels i Norden, handler om å gjøre noe bra for mennesker og miljø i eget nabolag.

Publisert

– Vi er en del av 190 nabolag i Norden. Det er viktig for oss å være det hotellet og det hotellselskapet som utgjør en forskjell i disse nabolagene. Initiativ som «The Good Neighbour» skaper verdi i lokalsamfunnet og bidrar samtidig til engasjement og stolthet blant våre ansatte, sier administrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Torgeir Silseth.

Nabo hjelper nabo

Som eget «The Good Neighbour»-prosjekt har flere Nordic Choice hoteller fokus på å bekjempe matsvinn. Mat som blir til overs etter blant annet frokostbuffeen gis videre til veldedighetsorganisasjoner.

Mens andre hoteller støtter nyankomne til landet. Dette gjør de blant annet med å arrangere familiedager der personalet på hotellet og deres familier tilbringer tid sammen med de nyankomne familiene.

Engasjement

– Det er helt fantastisk å se hvilket engasjement «The Good Neighbour» skaper blant våre medarbeidere. Initiativene er mange og det mangler absolutt ikke på kreativitet når hotellene velger ut sitt «The Good Neighbour» prosjekt. Det er utrolig gøy å se alle de ulike måtene folk vil bidra på, forteller HR- & CR-manager i Nordic Choice Hedda Skaug.

Det er ikke første gang Nordic Choice Hotels tar ansvar utenfor hotelltrappa. I desember hvert år gjennomføres kampanjen «Ensomt juletre» på alle Nordic Choice Hotels sine hoteller i Norden. I forbindelse med denne kampanjen ble det 2017 samlet inn 80 000 gaver som ble gitt videre til vanskeligstilte i lokalsamfunnet. «Ensomt juletre» har blitt en kampanje som engasjerer både hotellansatte og lokalsamfunn.

Støtter lokale ildsjeler

Denne uken lanserer Nordic Choice Hotels, «The Good Neighbour fund». Fondet skal gi pengestøtte til prosjekter og tiltak som bidrar til et bedre nabolag.

– Det å kunne gi noe tilbake til lokalsamfunnet er noe som motiverer og engasjerer oss i Nordic Choice Hotels. I tillegg til alle aktivitetene vi selv står for, ønsker vi nå å støtte lokale ildsjeler som jobber utrettelig for menneskene i sitt lokalmiljø, sier Skaug i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS