HSMAI-priser til Nordic Choice Hotels og Petter A. Stordalen. (Foto: Elliot & Winter)
HSMAI-priser til Nordic Choice Hotels og Petter A. Stordalen. (Foto: Elliot & Winter)

Europeiske HSMAI-priser til Nordic Choice

Nordic Choice Hotels helt til topps i kategorien «Communication» da HSMAI Europe Awards, ble arrangert i Amsterdam. I tillegg vant selskapet prisen for «Best Company Culture» for prosjektet Nordic Choice Tour.

Publisert

I juryens begrunnelse står det blant annet:

«Eier og CEO har i en måned reist rundt i Norden for møte så mange ansatte og interessenter som mulig, og på den måten skapt en arena hvor de kan lytte, lære, inspirere og bli inspirert på en og samme tid. I kraft av deres enorme vekst, viser dette at ledelsen forstår hvordan man bygger kultur nedenifra og opp. Gjennom sine originale kommunikasjonskonsepter evner Nordic Choice Hotels å formidle sine budskap til både medarbeidere, presse, kunder og lokale interessenter på en effektiv og kreativ måte».

Nordic Choice Tour

Blant arbeidene som ble løftet frem var Nordic Choice Tour som ble arrangert høsten 2016 og som samlet 5000 Nordic Choice Hotels-medarbeidere. I løpet av tre uker feiret eier Petter Stordalen og administrerende direktør Torgeir Silseth medarbeiderne med foredrag, talkshows, prisutdelinger, middag og fest på totalt 11 destinasjoner. I tillegg arrangerte teamet presseevent og kundemøter på samtlige destinasjoner.

– Nordic Choice Hotels er et selskap med takhøyde, stort spillerom og mange gode historier, noe som er et meget godt utgangspunkt for å skape spennende kommunikasjonskonsepter. Oppskriften vår er å kombinere tradisjonelle PR-aktiviteter med kreative stunts og kulturbyggende konsepter som differensierer oss fra konkurrentene. Denne prisen viser at vi lykkes med ambisjonen om å være Nordens mest spennende hotellselskap, sier Christine Viland, kommunikasjonsdirektør i Nordic Choice Hotels i en pressemelding.

– Mennesker, ikke millioner

– Det er mennesker, ikke millioner, som skaper magiske hotellopplevelser. Dedikerte, dyktige og engasjerte medarbeidere er nøkkelen til suksess og vår viktigste ressurs. Derfor bruker vi både tid og penger på å investere i medarbeiderne våre. Det er også grunnen til at vi prioriterer en måned til Nordic Choice Tour og at vi arrangerer Vinterkonferanse for 3000 mennesker hvert år, sier Petter Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice Hotels.

Prisene ble delt ut i Amsterdam onsdag 29. mars. Konsernets kommunikasjonsavdeling var på plass i Amsterdam for å motta prisene på vegne av selskapet.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her