Norsk patent gjør matlagingen enklere

Babette er en norsk oppfinnelse som gjør matlagningen enklere. Nå lanseres produktet i en rekke land, både i Europa, Asia og Nord-Amerika.

Publisert
Babette.
Babette.

Den ser ut som en kopp og hektes på siden av gryten, bakebollen, eller grillen, slik at man har et sted å sette fra seg redskap som sleiver og visper. Dermed er redskapene lett tilgjengelige og man unngår søl på benken.

Lokket kan fortsatt settes på, og Babette følger med gryta hvis den settes på bordet. Ideen er like enkel som den er genial, og representerer noe helt nytt innenfor kjøkkenutstyr.

Ørjan Johannessen med i markedsføringen

Det norske firmaet Grip Group står bak Babette. De har fått assistanse fra kokk og Bocuse d'Or-vinner Ørjan Johannessen til testing av patenten, og han figurerer også i markedsføringen i Skandinavia. Produktet selges allerede i alle de store kjøkkenkjedene, blant annet Kitch’n, Tilbords, Traktøren og Christiania Glassmagasin.

Her kan du lese hva Horecanytt.no skrev da produktet ble lansert i 2015

På vei utenlands

– Etter å ha blitt en salgssuksess i norske butikker, lanseres Babette nå også i utlandet, sier daglig leder i Grip Group, Tom Ivar Solbakken.

Han forteller at Babette denne våren blir å se i butikker i Sverige, Danmark, Finland, England, Nederland, Belgia, Luxemburg, Spania, Japan, Sør-Korea og Mexico.

– Vi har for tiden stor pågang fra distributører som ønsker produktet i sitt sortiment, blant annet et par store aktører i USA. Det er litt av et eventyr vi er med på for tiden, sier han.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Grip Group - Babette

Gründerselskapet Grip Group AS hadde i 2016 stor suksess med 15 000 solgte Babette i Norge, og ekspanderer nå ut i flere markeder i Europa, Asia og Nord Amerika.

Selskapet har investert kraftig i salgsaktiviteter, produktutvikling og markedsføring for å sikre solid internasjonal vekst i årene som kommer.

Grip Group har ambisjoner om å etablere seg i 10-15 nye markeder dette året, og forventer en mangedobling av omsetningen. Grip Group AS er eid av Stavangerbaserte Otica AS, Hay Finance Group AS og en rekke mindre aksjonærer. 

Les mer om produktet på Gripgroup.no

 

Powered by Labrador CMS