Illustrasjonsfoto: Morten Holt

«Alle» vil delta på Smak 2017

Et stort antall virksomheter har allerede forhåndsbestilt plass på Smak 2017, og flere ledende aktører i bransjen har signert avtaler med Norges Varemesse.

Publisert
Frode Hval i Joh. Kaffe AS.

Bl.a. har Joh. Johannson Kaffe AS, Lerøy Sjømatgruppen, Nortura Proff og Electrolux professional bestemt seg for å delta. Det er flere grunner til at disse ønsker å være til stede på Smak, Nordens ledende møteplass innenfor områdene Mat & drikke, Maskiner & utstyr, Interiør & design, IT & teknologi og Øl, vin & brennevin

– For oss er dette en hensiktsmessig måte å treffe kunder på. I løpet av kort tid møter vi mange kunder og får vist frem den store bredden vi kan tilby. Enkelt sagt er Smak en viktig møteplass som gir rom for gode samtaler med kunder fra hele landet. Derfor er det viktig for oss å være til stede på Smak 2017 sier markedssjef Frode Hval i Joh. Kaffe AS.

Knut Johannessen i Electrolux Professional.

Nettverk

Account manager Knut Johannessen i Electrolux professional fremhever også betydningen av Smak som møteplass for hele bransjen.

Jan Arstad i Nortura Proff

– Vi bruker messen som en god anledning til å invitere kunder for å presentere nyheter og annet de kan ha nytte av å få vite mer om. Av spesiell interesse for oss, er å fremheve det nye partnernettverket vi har etablert gjennom Storkjøkkensenteret. Electrolux Professional er også engasjert på konkurransesiden. Vi leverer utstyr til de konkurransekjøkken som skal brukes på Smak 2017, og jeg ser frem til å få med meg denne delen av arrangementet som jeg tror vil samle mange skuelystne, sier Johannessen.

Innovasjon

Bjørn Jacobsen i Lerøy Sjømatgruppen.

– Det er ingen tvil om at det er storhusholdning som setter standarden når det gjelder innovasjon innenfor mat og drikke i det norske markedet, understreker kjededirektør Jan Arstad i Nortura Proff.

– Nettopp derfor er et arrangement som Smak 2017 en viktig arena både for leverandører og kunder. Her får man en god anledning til å oppdatere seg på de trender og tendenser som rører seg i markedet. Vi er i gang med planleggingen av hva vi skal fokusere på, og har mange aktuelle vinklinger. Blant annet er vi opptatt av bærekraft og har gjort mye rundt dette med «nose to tail», og vi er Norges største lokalmatleverandør. Samtidig er vi også opptatt av å fortelle de gode historiene som ligger bak norske landbruksprodukter. I det ligger også formidlingen av kulturtradisjonen som betyr så mye for norsk matkultur, sier Arstad.

Torill Engelberg.

Hovedarrangement

– For oss er det enkelt! Smak 2017 er et hovedarrangement for oss, og en flott møteplass for hele bransjen. Dette er grunnen til at vi deltar på denne messen, sier administrerende direktør Bjørn Jakobsen i Lerøy Sjømatgruppen.

Muligheter

– Vi opplever en stor interesse for å være med, forteller prosjektleder Torill Engelberg i Norges Varemesse/ Smak 2017 i en pressemelding.

– Responsen er god både fra nye og tidligere deltakere, og vi har forhåndsolgt et større areal nå sammenlignet med forrige gang. Vi går straks i gang med uttegningen av messearealet, og jeg oppfordrer de som vil være med til å melde seg på så snart som mulig for å få en god plassering, fremhever Engelberg.

Her kan du lese alt som Smak 2017 - og også alt om tidligere Smak-arrangementer (Horecanytt.no)

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Smak 2017

* Smak-messen arrangeres hvert tredje år.

* Smak 2017 er Nordens største fagmesse for besøkende fra hotell, restaurant, café og catering, institusjon og kantine, uteliv, convenience, bakeri og konditori.

* Messen arrangeres fra tirsdag 7. til fredag 10. februar 2017 på Norges Varemesse i Lillestrøm.

* Konkurransen «Nordic Chefs team Challenge» er en av mange konkurranser som blir arrangert på Smak. Den arrangeres onsdag 8. februar.

* Les mer på Messe.no/smak

Powered by Labrador CMS