Nye perspektiver loves: Ambiente 2025 vokser på 'hospitality' og skal styrke design og presentasjoner, som eksempelvis The Lounge.

Ambiente 2025 løfter fram 'hospitality'

Horeca vil fortsatt i høyeste grad være til stede på kommende Ambiente i februar, men 'hospitality' løftes fram både i det faglige programmet og i presentasjoner i Frankfurt.

Ambiente arrangeres hvert år i Frankfurt, i begynnelsen av februar. For kommende messe er datoene 7.-11. februar.

Den gigantiske messen er delt opp i seksjonene Living, Giving, Dining og Working. I tillegg kommer innkjøps­plattformen Global Sourcing.

Dining er naturlig nok den mest relevante for horeca.

Messe Frankfurt beskriver Ambiente som den essensiselle arenaen å besøke for hospitality- og horeca-bransjen, samt eiendom og innredning.

Messearrangøren melder at den globale serverings- og overnattingsindustrien opplever jevn vekst. Kundetilfredshet, lojalitet, og merkevaresuksess er suksessfaktorer i et marked som preges av stadig mer konkurranse. Virksomheter som prioriterer eksepsjonell 'hospitality' vil ikke bare differensiere seg, men vil også kunne skape opplevelser som vekker begeistring hos kundene.

I en tid som preges av sosiale medier og brukeranmeldelser på nett, styrker det merkevarens omdømme å løfte fram 'hospitality'. Da sikrer man relevans i en kundedrevet økonomi.

– Hvorfor øker Messe Frankfurt sitt fokus på 'hospitality'?

Thomas Kastl, direktør for Ambiente Dining, Messe Frankfurt
Thomas Kastl er direktør for Ambiente Dining på Messe Frankfurt.

 – Ved å fokusere på 'hospitality' vil Ambiente Dining dykke dypere i markedet som drives av innovasjon, bærekraft og personalisering. Dette er verdier som Messe Frankfurt deler. Denne tilnærmingen passer med utviklingen i bransjen. Vi er en partner som legger til rette for business i hospitality-bransjen. Ved å utvide tilbudet vårt leverer vi på vårt verdiforslag som en uvurderlig hub for innkjøp, nettverksbygging og bransjeinnovasjon, svarer Thomas Kastl, direktør for Ambiente Dining.

Hotelier’s Day

Fra Ambiente i 2023

På Ambiente vil det bli arrangert tematiske omvisninger i Dining-messehallene. Den 10. februar blir det bl.a. faglig program på Hoteliers' Day. Blant temaene her er bærekraft, design og trender i hotellbransjen, samt emosjonalisering av gjesteopplevelsen.

Akademi med nytt navn

I den nordre enden av hall 11 finner man Hospitality Academy – tidligere kjent som HoReCa Academy. Her settes fokus på  trender, best practice, og praktiske tips fra kjente bransjeeksperter.

Powered by Labrador CMS