Nye perspektiver loves: Ambiente 2025 vokser på 'hospitality' og skal styrke design og presentasjoner, som eksempelvis The Lounge.Messe Frankfurt/Petra Welzel
Ambiente 2025 løfter fram 'hospitality'
Horeca vil fortsatt i høyeste grad være til stede på kommende Ambiente i februar, men 'hospitality' løftes fram både i det faglige programmet og i presentasjoner i Frankfurt.
Ambiente arrangeres hvert år i Frankfurt, i begynnelsen av februar. For kommende messe er datoene 7.-11. februar.
Den gigantiske messen er delt opp i seksjonene Living, Giving, Dining og Working. I tillegg kommer innkjøpsplattformen Global Sourcing.
Dining er naturlig nok den mest relevante for horeca.
Messe Frankfurt beskriver Ambiente som den essensiselle arenaen å besøke for hospitality- og horeca-bransjen, samt eiendom og innredning.
Messearrangøren melder at den globale serverings- og overnattingsindustrien opplever jevn vekst. Kundetilfredshet, lojalitet, og merkevaresuksess er suksessfaktorer i et marked som preges av stadig
mer konkurranse. Virksomheter som prioriterer eksepsjonell 'hospitality' vil ikke bare differensiere seg, men vil også kunne skape opplevelser som vekker begeistring hos kundene.
I en tid som preges av sosiale medier og brukeranmeldelser på nett, styrker det merkevarens omdømme å løfte fram 'hospitality'. Da sikrer man relevans i en kundedrevet økonomi.
– Hvorfor øker Messe Frankfurt sitt fokus på 'hospitality'?
– Ved å fokusere på 'hospitality' vil Ambiente Dining dykke dypere i markedet som drives av innovasjon, bærekraft og personalisering. Dette er verdier som Messe Frankfurt deler. Denne tilnærmingen passer med utviklingen i bransjen. Vi er en partner som legger til rette for business i hospitality-bransjen. Ved å utvide tilbudet vårt leverer vi på vårt verdiforslag som en uvurderlig hub for innkjøp, nettverksbygging og bransjeinnovasjon, svarer Thomas Kastl, direktør for Ambiente Dining.
Hotelier’s Day
På Ambiente vil det bli arrangert tematiske omvisninger i Dining-messehallene. Den 10. februar blir det bl.a. faglig program på Hoteliers' Day. Blant temaene her er bærekraft, design og trender i hotellbransjen, samt emosjonalisering av gjesteopplevelsen.
Akademi med nytt navn
I den nordre enden av hall 11 finner man Hospitality Academy – tidligere kjent som HoReCa Academy. Her settes fokus på trender, best practice, og praktiske tips fra kjente bransjeeksperter.