Fra Myrkdalen. (Foto: Sverre Hjørnevik)

Nye destinasjoner inn i Norway Home Of Skiing

Norefjell og Myrkdalen er nye medlemmer i samarbeidssatsingen Norway Home Of Skiing (NHOS), som nå har sju medlemmer.

Publisert
Det er nå sju medlemmer i «Norway Home Of Skiing» (NHOS). Fra venstre Geir Bottolfs (Norefjell Skisenter), Kaia Finne ( Myrkdalen Fjellandsby), Turid Backe-Viken (Skistar Trysil), Harald Haaland (Myrkdalen Fjellandsby), Mikael Eliassen (Norefjell Ski & Spa), Pål Knutsson-Medhus (Visit Geilo), Marius Arnesen (Norefjell Skisenter), Trevor de Villiers, Kenneth Larsen (Skistar Hemsedal), Espen Bengtsson (Oslo Vinterpark) og Atle Hovi (Beitostølen Resort). (Foto: NHOS)

Den internasjonale samarbeidssatsingen Norway Home Of Skiing (NHOS), som startet som et internasjonalt chartersamarbeid mellom de tre selskapene Skistar Hemsedal, Visit Geilo og Beitostølen Resort, og senere utvidet med Skistar Trysil og Oslo Vinterpark, har fått to nye medlemmer; Myrkdalen Fjellandsby og Norefjell Skisenter. Det betyr at NHOS nå representerer sju ski- og fjelldestinasjoner i Norge.

– Inn i eliteklassen

– Med dette er vi på vei inn i eliteklassen blant norske fjelldestinasjoner, sier daglig leder ved Norefjell Skisenter, Marius Arnesen.

– Vi er veldig fornøyde med å bli invitert inn i NHOS. Dette er et stort skritt for oss, å komme inn blant eliten av norske fjelldestinasjoner. Sammen med de andre medlemmene i NHOS, har også vi et fantastisk produkt å tilby våre britiske gjester. Norefjells unike sider er et moderne skianlegg med 14 heiser og 1010 meter høydeforskjell, kun 1,5 time fra Oslo, og vi har bakker som passer alle. Norefjell Ski & Spa er en stor og moderne resort med 1950 senger og alle fasiliteter. Vi gleder oss til å ta imot mange britiske skiturister i vintersesongene fremover, sier Marius Arnesen videre i pressemeldingen.

Flere internasjonale gjester

– Vi har helt klart forventninger om videre vekst internasjonalt. Myrkdalen går inn i NHOS for å ta del i det sterkeste markedsføringssamarbeidet innenfor alpinturisme i Norge, og håper å kunne bidra til å forsterke totalproduktet til gruppa ytterligere, sier administrerende direktør i Myrkdalen Fjellandsby, Harald Haaland.

Han sier videre at de har forventninger til at Myrkdalen fortsetter den gode veksten destinasjonen har hatt de siste årene, og at de gjennom dette samarbeidet håper å nå enda flere internasjonale gjester.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS