Morten Malting hos Scandic Hotels sammen med Klokk & Co-gründer Kristine Lund.

Alkoholfritt til Scandic Hotels

Alkoholfritt øl fra Klokk & Co blir snart å finne på alle landets Scandic-hoteller.

Publisert

Hotellkjeden tar øltypen FRIPA inn på menyen, og møter med det den økende etterspørselen fra gjestene etter gode alkoholfrie alternativer.

Salget av alkoholfritt øl er i kraftig vekst i Norge. I fjor drakk vi cirka 13 % mer alkoholfritt øl enn året før, ifølge tall fra Bryggeri- og drikkevareforeningen. Flere velger alkoholfritt litt oftere, samtidig ser det ut til at nordmenn blir stadig mer kvalitetsbevisste, også på dette området.

Forventer et større utvalg

Distriktsdirektør og fungerende mat- og drikkedirektør i Scandic Norge, Morten Malting, forteller at også de opplever en økende etterspørsel etter gode alkoholfrie alternativer.

– Vi ser både en sterk helsetrend og at bedriftskunder er mer bevisste på redusert alkoholkonsum, sier Malting.

Han mener begge deler bidrar til økt interesse for alkoholfritt øl. – Før ba gjestene bare om en Munkholm, men nå forventer de noe mer, sier Malting, som mener det er helt nødvendig å kunne tilby gode alkoholfrie alternativer.

Møter etterspørselen

– Scandic skal tilby god drikke, både med og uten alkohol, påpeker Malting.

Han ser derfor frem til at gjester over hele landet kan bestille seg en FRIPA. – Da vi fikk smake på dette ølet, var vi mektig imponert. Dette er godt håndverk og et alkoholfritt øl vi tror mange vil bli positivt overrasket over.

Han forteller at Scandic er opptatt av at alle gjester skal få noe som passer for dem.

– Det skal gjelde også om du ikke ønsker å drikke alkohol. Før har vi ikke kunnet tilby et fullverdig alkoholfritt alternativ til mikrobrygget øl, men nå kan vi det, sier Malting.

Skal være best på alkoholfritt

– Det er klart du skiller deg ut når du påstår du er best på alkoholfritt øl i Norge. Det er det ikke så mange som gjør, sier medgründer og markedssjef i Klokk & Co, Kristine Lund.

Hun har opplevd en overveldende positiv respons på de alkoholfrie produktene, som nå teller tre i porteføljen.

Les mye mer i den kommende utgaven av magasinet Horeca (nummer 2 2019)

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS