Foto: Philipp Lipiarski/www.goodlifecrew.at

Ny serie med alkoholfri sprit i Norge

Lyre's Spirit Co ble lansert i Storbritannia i 2019, og er en produsent av alkoholfrie «spirits». Nå lanseres serien Lyre’s i Norge.

Foto: Philipp Lipiarski/www.goodlifecrew.at

I porteføljen finner du alkoholfrie alternativer til blant annet gin, rom, vermut, whisky, italiensk bitter, italiensk aperitiff, kaffelikør, appelsinlikør.

– Vi har fulgt med på Lyre’s siden de lanserte, og er mektig imponerte over hva de har fått til på så kort tid. Det er åpenbart at de treffer blink med sin tilnærming til «No & Low», og vi er stolte over å få representere denne merkevaren i Norge, forteller gründer og daglig leder i det norske drikkevareselskapet Leske AS, Christian Stray-Jansen.

Utviklet i samarbeid med sommelierer

Foto: @coryexploress

Lyre’s har utviklet hvert enkelt produkt for å trofast gjenskape smaken av de originale brennevinene og likørene disse produktene hyller. Det har de gjort i samarbeid med noen av verdens mest anerkjente sommelierer, og med over 6000 ingredienser til rådighet, kombinerer disse alkoholfrie drikkene naturlige essenser, ekstrakter og destillater for å matche aroma, smak og utseende.

Lyre’s finnes nå i sortimentet til Vinhuset, Asko Servering og flere andre norske grossister. Produktene kan også bestilles direkte av Leske.

Den raskest voksende drikkekategorien i verden

– Lyre's er i forkant av «mindful drinking»-bevegelsen, en global bevegelse som ikke viser tegn til å avta. «No & Low» er den raskest voksende drikkekategorien i verden, og har gått fra å være en «trend» til å være en viktig internasjonal kategori som begynner å få et sterkt fotfeste, forteller Stray-Jansen.

Han fortsetter: – Med økt etterspørsel fra forbrukerne etter sunnere drikker med ingen eller mindre alkohol, har Lyres som mål å transformere måten verden sosialiserer på ved å tilby det mest omfattende utvalget av alkoholfrie brenneviner og likører.

Prisvinnende i No & Low

Lyre’s Amaretti. (Foto: Lyre's)

Lyre’s kommer alltid på topp og har vunnet mange internasjonale priser, inkludert i London International Spirits Competition og San Francisco World Spirits Competition i 2020. Faktisk etterlater Lyre ofte selv de alkoholholdige originalene langt bak.

Nylig fikk Lyre’s hele 15 priser i en t høythengende konkurranse arrangert av The Drinks Business og The Spirit Business, magasinene, hvor alle produkter, med og uten alkohol, ble dømt i blindtesting. Lyre’s Amaretti fikk selveste Master-prisen.

Lyre’s produkter er nå tilgjengelig i mer enn 30 markeder, inkludert Australia, New Zealand, USA, Tyskland, Spania, Frankrike, Storbritannia, Hong Kong, Singapore, Kina og nå Skandinavia.

Ser potensial i Skandinavia

– I Lyre’s ser vi på det skandinaviske markedet som svært viktig i videre ekspansjon, og er glade for å jobbe med Leske for å sikre god distribusjon og merkebygging i det norske markedet. Vi gleder oss over samarbeidet, og å vise frem både eksisterende portefølje og kommende produkter som er i utvikling, forteller gründer og konsernsjef i Lyre’s, Mark Livings.

Lyre’s finnes nå i sortimentet til Vinhuset, ASKO Servering og flere andre norske grossister. Produktene kan også bestilles direkte av Leske.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS