Madelaine og Jon Bertelsen. (Foto: Det Norske Brenneri)

Blant de mest solgte blanke akevittene

En av sommerens salgssuksesser på Vinmonopolet er den pandemiske dillakevitten «Fandens Korona» fra det Norske Brenneri i Grimstad. En nyhet som ble lansert på Vinmonopolet i mai, men som i juni og juli har vært blant de tre mest solgte blanke akevittene.

– Vi har solgt tusenvis per uke, og var i ferd med å gå tom for flasker. Så tydeligvis er det på tide for nordmenn å si fandens korona, sier daglig leder for Det Norske Brenneri, Odd J. Nelvik.

Fandens akevitter er en serie, i øyeblikket med tre sommerlige akevitter og en årlig juleakevitt. Felles for dem alle er at det er friske, potente, godt krydrede og «punchy» akevitter. De appellerer til dem som liker å bli utfordret på smak.

Det er brenneriets master blender, Jon Bertelsen som står bak smaken og Fandens-serien. Men her har han også med seg sin datter, Madelaine, som har vært delaktig i å lage kryddermiksen og har stått for tegning og utvikling av den morsomme etiketten.

Fandens Korona

Dillete selskapsakevitt.

Produsent: Det Norske Brenneri.

Farge: Blank.

Råstoff: Norsk potetbrennevin med fersk dill, krydder og andre vekster.

Metode: Vekstene og norsk potetbrennevin redestilleres. Ingen fatkontakt.

Sukker: 1.5 g/l.

Alkohol: 41 %.

Varenr.: 12946602 (Vinmonopolet).

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS