Den nyåpnede restauranten på Sørlandssenteret har moderne, digitale bestillingskiosker. (Foto: McDonald’s)

Moderne McDonald’s åpnet på Sørlandsenteret

Mandag 4. juni åpnet dørene til den nyrenoverte McDonald’s på Sørlandssenteret. Nå kan man få maten servert ved bordet og bestille fra nye og moderne, digitale bestillingskiosker.

Publisert
Franchisetaker Ronny Sigbjørnsen (t.h.) sammen med restaurantsjef Magnus Bjønnum. (Foto: McDonald’s)

– Vi gleder oss til å få enda mer kontakt med gjestene våre, sier franchisetaker Ronny Sigbjørnsen i en pressemelding.

Klare for fremtiden

Gjenåpningen av McDonald’s på Sørlandssenteret er ett ledd i satsingen for å gjøre McDonald’s-restaurantene klare for fremtiden.

Bordserveringen er en del av det McDonald’s kaller «Experience of the Future», hvor det er mer personlig service i fokus. Der hvor de ansatte tidligere brukte tiden sin på å ta imot bestilling, er de nå mer tilgjengelig for gjestene underveis i måltidet.

– Vi er veldig spente på hva gjestene våre synes om de nye løsningene. Hensikten er at de skal slippe ventetiden ved kassaområdet, og når de får maten servert skal de få en mer personlig opplevelse. I tillegg betyr det nye systemet at vi lager mat på bestilling og ikke i forkant slik vi har gjort tidligere, så de som bestiller mat på Sørlandssenteret får rykende ferske burger laget spesielt for seg, forteller Sigbjørnsen.

Første på Sørlandet

Restauranten har 200 sitteplasser og hele gjesteområdet er restaurert med nytt og moderne interiør. I tillegg til bestillingskioskene vil det være ansatte, som kalles Guest Experience Leader, som fungerer som en slags «hovmester» som hjelper gjestene ved behov. Etter en uke med intens oppussing gleder Ronny Sigbjørnsen seg til å åpne «ny» restaurant og til at folk i området får prøve ut det nye systemet med bestillingskiosker og bordservering.

– Dette blir utrolig gøy! McDonald’s på Sørlandsenteret blir en av de første restaurantene i Norge, og den aller første på Sørlandet, som har bordservering og bestillingskiosker. Nå gleder vi oss til å ha enda mer kontakt med kundene våre, sier Sigbjørnsen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS