På takterrassen på 39. etasje i det nye London-hotellet finner du en egen grønnsakshage.
På takterrassen på 39. etasje i det nye London-hotellet finner du en egen grønnsakshage.

Novotel-hotell med grønnsakshage på takterrassen

AccorHotels åpnet nylig sitt nye flaggskip, Novotel i Canary Wharf, i Londons Dockland-område. På toppen av hotellet finner du en egen grønnsakshage.

Publisert
Fra hotellet.
Fra hotellet.

Hotellet ligger i en av de høyeste bygningene i området, en 127 meter høy skyskraper med 39 etasjer som har kostet AccorHotels omlag en milliard kroner.

Det nye Novotel i Canary Wharf, i Londons Dockland-område.
Det nye Novotel i Canary Wharf, i Londons Dockland-område.

Panoramautsikt

Canary Wharf har 313 rom, inkludert 26 suiter, og tilbyr ni møterom, alle med nyskapende og individuell design. Hotellet har også et moderne treningsstudio, svømmebasseng og badstue, og gratis Wi-Fi i hele anlegget.

Hotellets restaurant, Bokan, med restaurant, bar og takterrasse over tre etasjer, er med sin utrolige 360 graders panoramautsikt fra 37., 38. og 39. etasje et reisemål i seg selv.

Hotellet har 150 ansatte.

Grønnsakshage i 39. etasje

I samsvar med AccorHotels bærekraftprogram Planet21, blir hotellet det første i Storbritannia med en egen grønnsakhage. På takterrassen i 39. etasje er det også bikuber som produserer honning til hotellets gjester.

I tråd med Planet21 har AccorHotels som mål å bygge 1000 grønnsakhager på sine hoteller innen 2020.

Canary Wharf har også som målsetting å oppnå vurderingen «utmerket» i den verdensledende bærekraftmålingen BREEAM, som bl.a. vurderer bærekraft innen store byggeprosjekter og infrastruktur.

Skal være innovativt og bærekraftig

– Novotel Canary Wharf har som mål å bli det mest populære reisemålet i Londons forretningsdistrikt Canary Wharf. Hotellet er et lysende eksempel på vår ambisjon om å skape et innovativt, bærekraftig og gjestfritt produkt som henvender seg til både overnattingsgjester og lokalbefolkningen, sier Thomas Dubaere, som leder AccorHotels i Storbritannia og Irland.

– London er en av våre største destinasjoner for forretningsreisende og ferierende gjester fra Norden. Derfor er vi glade for å kunne tilby gjestene våre et nytt, innovativt og bærekraftig AccorHotels i den britiske hovedstaden, sier Jan Birkelund i AccorHotels (VP Sales & Distribution Skandinavia og Finland).

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her