Du er her

Union i Geiranger med ny profil

Med ny logo, oppdatert nettside, en liten navneendring og en visjonsfolder for de ansatte skal ærverdige Hotel Union i Geiranger nå enda flere. Nå skal det også satses på spa og velvære.
Av ct_admin
Publisert 23.08.2007 07:55

 

Den nye logoen, som er utarbeidet i samarbeid med Panorama Design i Oslo, var klar i sommer.

- Vi hadde den gamle logoen i 20 år, og det var på tide med litt oppfriskning. Samtidig har vi endret navnet fra Union Hotel til Hotel Union, som var det opprinnelige navnet i 1891, forklarer Monja Mjelva (33), som sammen med Sindre Mjelva (38) nå driver hotellet etter at Sindres foreldre Gjertrud og Karl har trappet noe ned. De er 3. og 4. generasjon Mjelva vertskap på hotellet.

- En ny profil er også en utmerket måte til å styrke både produktet vi tilbyr og teamet som arbeider her, sier hun.

Foss og fjell

Unions nye kjennemerke skal illustrere det meste som forbindes med hotellet.

 

Vi finner igjen både M'en i Mjelva, den skal illustrere både fjell, fjord og fossefall, som Geiranger forbindes med, og den kan også minne litt om gamle treskjærertradisjoner. Det første Union-hotellet ble bygd i sveitserstil da det ble oppført tidlig på 1890-tallet.

- Samtidig med designendringen har vi også internt hatt en verdiprosess gående. Hvilke visjoner skal Hotel Union ha i årene som kommer? Det har endt opp med tre sentrale stikkord:

1) Varme, som skal illustrere omtanke og fleksibilitet overfor våre gjester, samt en varm og lun atmosfære,

2) Moderne, som skal vise at vi til enhver er fremtidsrettet selv om vi samtidig skal ta vare på våre historiske verdier og

3) Fullblods, som skal stå for service og kvalitet basert på kunnskap, erfaring, profesjonalitet og fremfor alt stolthet av produktet vårt, at vi alltid gir det lille ekstra og at vi er til stede for gjestene våre. Det skal også stå for at Hotel Union er et fullblods godt norsk hotellhåndverk. Vi ønsker rett og slett at gjestene våre skal få oppfylt sine drømmer når de kommer på besøk til oss, sier Mjelva.

60 millioners velvære

Selv om Hotel Union seiler i medvind hviler ikke eierne på laurbærene. Det ble investert 30 millioner kroner i en ny konferanseavdeling i 1997, i 2003 ble hotellets veteranbilmuseum åpnet (egen sak i neste nummer), sist vinter ble resepsjonsområdet, baren og salongen pusset opp, og nå står en ny storsatsning for døren.

- Vi skal investere 60 millioner i en ny velvære- og spaavdeling på 1500 kvadratmeter, der det også skal bygges mellom 28 nye rom, alle med fjordutsikt. Byggingen av det totalt 4000 kvadratmeter store tilbygget er allerede i gang og det skal stå ferdig i juni 2008.

Stor etterspørsel

Bakgrunnen for utvidelsen er den store pågangen fra individuelle gjester og konferansemarkedet. Stadig flere etterspør deluxe-rom og suiter, forteller Monja Mjelva

Hun forteller videre at det ikke blir et tradisjonelt spa. Vertskapet har nemlig planer om en spekulativ og velutstyrt velværeavdeling, inspirert av det beste fra internasjonale hoteller.

- Vi ønsker å skape en unik atmosfære på hotellet, og tar elementene fra naturen rundt oss inn i avdelingen. Våre gjester skal føle den spesielle roen fra vannet, fjellet og fossene. Det skal skapes oaser av fred og ro, lys og varme, røper Monja Mjelva.