Du er her

Stiftelsen Norsk Matkultur er avviklet

Stiftelsen Norsk Matkultur, som har vært en sterk pådriver for norsk mat og norsk matkultur gjennom flere år, er avviklet. Stiftelsen har vært ledet av Harald Osa, som opplyser at det siste året har vært såpass krevende økonomisk, og derfor har stiftelsen nå meldt oppbud. Med nedleggelsen av stiftelsen har Norge mistet en svært sentral og viktig pådriver for norsk mat og norsk matkultur.
Av admin
Publisert 18.04.2013 08:00

Med nedleggelsen av Stiftelsen Norsk Matkultur - med Harald Osa i spissen, har vi mistet sterk pådriver for norsk mat og norsk matkultur. (Foto: Morten Holt)

– Som leder av stiftelsen disse årene synes jeg dette er svært leit, men realiteten ved å drive en prosjektorganisasjon er tøff og det er ikke lenger mulig for oss å drive forsvarlig, melder Harald Osa.


Tungt økonomisk

«Stiftelsen Norsk Matkultur har i flere år arbeidet som pådriver for norske råvarer og stolthet rundt vår egen matkultur. Arbeidet har vært utrolig givende og vi har sammen med mange gode støttespillere skapt tiltak og prosjekter som har bidratt til at norsk mat og matkultur er i medvind! Det siste året har imidlertid vært svært krevende for oss økonomisk og som en konsekvens av denne situasjonen har stiftelsen meldt oppbud», heter det i en pressemelding fra stiftelsen.


Håper noen viderefører arbeidet

Videre i meldingen fra Osa heter det:

«Det finnes svært mange gode krefter i Norge som jobber med å fremme norsk matkultur og det er vårt håp at noen av våre initiativ og tiltak kan videreføres. En stor takk til alle som har bidratt til å holde fanen høyt for norsk matkultur og støttet arbeidet i stiftelsen!  Jeg vil også spesielt takke mine kolleger Unn Karin Olsen, Siv Støfringstøl og Marit Strand som har vist engasjement og stå-på-vilje lang ut over det normale».


Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"