Du er her

Peter A. Gjerde til Britannia

Peter André Gjerde er ansatt som ny salgs- og markedssjef ved Britannia Hotel. 31-årigen starter i stillingen i dag, onsdag 1. mars.
Av Redaksjonen
Publisert 01.03.2017 15:22

Han kommer fra stillingen som nestleder ved NordØst Restaurant på Solsiden, som han var med å starte opp i 2015.

Gjerde har sju års erfaring fra tilsvarende stilling i hotellbransjen, både som salgssjef og som markedssjef på Rica Nidelven Hotel fra 2007 – 2014 (nå Scandic Nidelven), og avslutningsvis halvannet år som regional markedsdirektør for Scandic-hotellene Nidelven, Hell, Rock City Namsos og Bakklandet.

Gjerde har bachelor i økonomi og administrasjon fra BI Trondheim.

– Rett mann til stillingen

«Han har svært gode resultater å vise til blant annet som salgssjef og vant i 2012 prisen som «Årets salgssjef», som den mestselgende i Rica Hotels i 2010 og 2011. Peter har tidligere vært en del av styret i Kosmorama Filmfestival (2014-2016), og har også vært nestleder i styret i Trondheim Markedsforening (2013 – 2015).

– Valget av Peter A. Gjerde er begrunnet i meget gode faglige resultater og lang relevant erfaring. En annen viktig faktor er de kunnskaper og interesse han har om nye digitale verktøy og sosiale medier. Jeg er ikke i tvil om at vi har funnet rett mann for denne stillingen, og er helt trygg på at han kommer til å gjøre en strålende jobb for Britannia Hotel, sier administrerende direktør Mikael Forselius, i en pressemelding.

Relevant erfaring


Peter A. Gjerde foran Britannia Hotel, som nå restaiureres.

– Jeg har opparbeidet meg relevant erfaring fra både hotell og restaurantbransjen de siste årene og min spisskompetanse innen markedsføring, merkevarebygging og relasjonelt salg vil bli spennende å tilføre og videreutvikle ved Britannia Hotel. Jeg er ydmyk i forhold til det vi skal skape og min rolle som salg & markedssjef, men er innstilt på å jobbe knallhardt og levere gode resultater og høy kvalitet på det arbeidet stillingen innebærer, sier Peter A. Gjerde.

– Spennende prosjekt

 – Å få lov til å være med å påvirke og utvikle et så spennende prosjekt sammen med Mikael fra en tidlig fase, er en fantastisk mulighet som gir meg mye motivasjon! Spesielt siden jeg er genuint interessert i hotell- og restauranter også privat og benytter enhver anledning til å besøke og lære av de dyktigste hotell og restauranter, både nasjonalt og internasjonalt, sier han videre, og fortsetter

– Jeg deler målsettingen som er kommunisert i media tidligere om å skape et klassisk og moderne britisk-inspirert hotell, som er en destinasjon i seg selv og som Trondheim kan være skikkelig stolt av! Vi har en unik mulighet til å skape et hotell som virkelig setter Trondheim på kartet, også internasjonalt, og den skal vi benytte oss av.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her