Nespresso C Sverdrup og AK Pedersen

Nespresso - offisiell kaffe for Bocuse d`Or Europe

Nespresso er valgt som offisiell kaffe under Bocuse d'Or-arrangementet i Stavanger til sommeren.  

Publisert

Nespresso, som er kjent for sin porsjonsbaserte kvalitetskaffe, nå inngått samarbeid med Bocuse d'Or Europe 2008.

Dette er en konkurranse hvor Europas beste kokker kan kvalifisere seg til "Bocuse d'Or i 2009, som regnes blant de aller viktigste kokkekonkurransene i verden.

Raskt i Norden

Nespresso har på kort tid etablert en sterk posisjon i det gastronomiske miljøet i Norden og Nespresso kaffe serveres i dag på flere av Norges beste restauranter.

- Nespresso startet sin virksomhet i Norden med lanseringen av Norge innen hjemme- og bedriftsmarkedet i 2003. Etter stor suksess i Norge ble Nespresso lansert i Sverige i 2004, Finland i 2005 og Danmark i 2006, opplyser Trade Marketing Manager Ann Katrin Pedersen i Nespress Norway & Denmark.

Anerkjennelse

- Vi har helt fra oppstarten av Nespresso i Norden hatt et godt samarbeid med flere representanter for den gastronomiske ekspertisen. At vi nå blir offisiell kaffe til Bocuse d'Or Europa 2008 er en fantastisk spennende videreføring av dette arbeidet. Det er en ære for oss å bidra til denne prestisjefylte konkurransen, og samtidig ser vi det som en tillitserklæring og en aksept for vår høye kaffekvalitet, sier Nespressos sjef i Norden, Kristen A. Hovland.

Om Nespresso

Nestlé Nespresso SA er et heleid datterselskap av den internasjonale Nestlé Group, og er en av de raskest voksende enhetene i selskapet. Nestlé Nespresso SA startet sin virksomhet i 1986 og har i dag over 2000 ansatte. Selskapet er representert i mer enn 60 land, og er markedsleder i Premium portioned coffee-segmentet i Europa. I 2006 hadde Nespresso en vekst på 42 prosent, og en omsetning på 5,42 milliarder kroner.

Nespresso Business Solutions tilbyr kaffe, maskiner og et servicekonsept spesielt tilpasset kontorer, butikker, hoteller og restauranter.

Powered by Labrador CMS