Du er her

Lanserer plantebasert Whopper

Burger King lanserer Whopper som et plantebasert alternativ. Rebel Whopper inneholder 100 % Whopper og 0 % kjøtt.
Av Redaksjonen
Publisert 12.11.2019 05:17

Lanseringen av Rebel Whopper markerer en milepæl for det plantebaserte burgertilbudet i Norge.

– Dette er en nyhet veldig mange har ventet på. Lanseringen gjør oss til landets største tilbyder av plantebasert burger i restaurant, forteller markedssjef i Burger King Norge, Heidi Moss.

Øker i popularitet

Plantebaserte alternativer øker i popularitet. Burger King jobber målrettet med å tilby grønnere produkter til sine gjester. En plantebasert Whopper ble lansert i USA og Sverige tidligere i år. Nå har den ankommet Norge.

– Vi er opptatt av å tilby gode alternativer til gjestene våre. Alle skal kunne finne noe de liker hos oss. Derfor lytter vi aktivt til hva norske forbrukere ønsker seg. I dag kommer vi med en nyhet som veldig mange har ventet på, sier Moss.

Servert som en Whopper

Rebel Whopper er plantebasert, men med den klassiske Whopper-smaken.

– Rebel King er bygget akkurat som vår klassiske Whopper. Den eneste forskjellen er at burgeren ikke inneholder kjøtt. Vi er stolt av å lansere et fullverdig plantebasert produkt, flammegrillet i ekte Burger King-stil, sier Moss.

Burgersjefen smakte ikke forskjell

Administrerende direktør i Burger King Norge, Rune Sandvik, har jobbet i Burger King i 30 år. Han spiser tre Whopper cheese i uka.

– Jeg slet med å smake forskjell! Jeg liker jo å tro at jeg er en skikkelig Whopper-kjenner etter all denne tiden i Burger King. Men i en blindtest mellom Whopper og Rebel Whopper var det faktisk vanskelig å skille dem fra hverandre, sier Sandvik.

– Men jeg klarte det til slutt, legger han til.

Lanseres i hele Europa

Samme dag som norgeslanseringen blir Rebel Whopper også tilgjengelig i 25 andre europeiske land, og mer enn 2500 Burger King-restauranter.

– Dette er en av de største lanseringene i Burger Kings historie. Rebel Whopper gjør Burger King til den største restaurantkjeden, ikke bare i Norge men også i Europa, som serverer plantebasert burger, sier Sandvik.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca